x
خروج
صفحه اصلی
مقاله
اخبار
پرونده های ویژه
گالری
درباره ما
مشاوره های تخصصی، بازاریابی و برندسازی در بازارهای هدف
نسخه چاپی
1403/05/24 - 18:43
تاریخ و ساعت خبر:
60
کد خبر:
برند ملی
-
تشکیل اتاقفکر و اجرای تکنیکهای نوآورانه برای رسیدن به راهکارهای بینقص
امروزه برای دستیابی به اهداف بزرگ و رقابت با کسبوکارهای مطرح، اتکا به توصیهها و نظرهای بدون پایه و اساس به معنای هدر رفت وقت و سرمایه در مجموعه است!
واقعیت این است که مهارت و تکنیکهایی وجود دارد که با بهکارگیری آنها میتوان، درصد خطا و شکست کسبوکار را، پیش از شروع آن، به صفر نزدیک کرد.
تیم دگو برای نزدیک کردن درصد خطا و شکستِ مجموعه در ابتدای کار، دو تکنیک زیر را به کار میبندد:
تکنیک Focused-Group Discussion
در این تکنیک، تیم دگو به برآورد کلی از دانش و ایدهها دست پیدا میکند و میزان آگاهیِ فضایِ رقابتی جهت راهاندازی و بهرهبرداری، چالشها و نیز نظرات کارفرما و تیم اجرایی را بررسی میکند و به بحث میگذارد.
Focused Group تکنیکی حرفهای با هدف تعریف مسیر ایدهآل و جلوگیری از انحراف در مسیر پیشرو است.
تکنیک Scamper
این تکنیک حاوی جایگزینی، ترکیب، تطبیق، اصلاح، تغییر کاربرد، حذف و وارونگی است که مانند ریاضیات و پازل، موجب شکلگیری و هدفمند شدن برند میشود.
تیم دگو با طرح سؤالات متنوع و تغییر نگرش در خصوص جوانب راهاندازی و بهرهبرداری، متناسب با یافتههای مرحله تحقیق و توسعه، به دید کلی برای بهبود و ایدهپردازی مناسب دست مییابد.
در واقع دو تکنیک فوق بیشتر در برندسازی، ایدهپردازی و پیادهسازی مجموعه به کار گرفته میشوند.
مجموعهی علائم، نشانهها و شیوههای استاندارد برای مدلسازی فرایندهای کسبوکار در مجموعه
به بیان ساده، برای شروع هر کسبوکار، ابتدا باید فرایند و رابطه میان اجزای آن بررسی و تحلیل گردد و سپس به کمک نرمافزارهای موجود در هر کسبوکار، آن را به طور خودکار مدیریت نمود.
تیم دگو با علم آکادمیک، تخصص و تجربه این مهم را بهخوبی تحلیل و پیادهسازی میکند.
ایجاد عملکرد مداوم: تولید یک سامانه نرمافرازی در راستای راهاندازی مجموعه
تحرک و پویایی: ایجاد رابطه منطقی بین فعالیتها و افزایش سرعت انجام کار
افزایش کارایی: قابلیت مدلسازی؛ مدیریت اشتباهات، دوبارهکاریها و بازگشت کارها
بهینهسازی مداوم و مستمر: پشتیبانی در تمام زمینههای مدیریتی، عملیاتی و فرایندهای پشتیبانی
گزارش و گردش کار
تیم دگو نقشهی راه و راهبُردِ مجموعه را در قالب «برند بوک» طراحی میکند و ارائه میدهد
در این بخش، باتوجهبه اطلاعات گردآوری شده در بخش تحقیق و توسعه و اتاق فکر، طراحی کانسپت با هدف خلق، پیادهسازی و مدیریت برند صورت میپذیرد. این مهم، با ایجاد یک دیاگرام، متناسب با اهداف و ماهیتِ مجموعه که هدایتگر طراح و راهنمای کاربر است، انجام میشود.
هدف برند، استحکام برند، لحن برند
هدف برند: دلیل اصلی از خلق برند، دستیابی به پیشرفت همهجانبه و انتقال حس مناسب به مخاطب در مورد ایدهی راهاندازی پروژه است.
استحکام برند: تیم دگو با پژوهش و برنامهریزیهای اصولی در راستای پایداری مجموعه در گذر سالیان متوالی و دید بلندمدت برای مجموعه تا رسیدن به بازدهی موردنظر قدم برمیدارد.
لحن برند: لحن برند به تعیین چگونگی بیان محتوایِ از پیش تعریف شده، برای برند اشاره دارد که تیم دگو آن را در قالب کانسپت به روح مجموعه تزریق میکند.
نام برند، شعار برند، داستان برند
نام برند: تیم دگو با تشکیل اتاق فکر و با درنظرگرفتن کانسپتِ محتوایی و کانسپتِ اجرایی، مراحل انتخابِ نام مناسب و درخور برند موردنظر را به نحوی پیش میگیرد تا ملکهی ذهن شود.
شعار برند: توجه به آیندهنگری از نام برند انتخابی، موضوع مهمی است که قطعاً در مراحل اولیه توسط تیم دگو بررسی میگردد.
داستان برند:
حقیقت وجودی برند موردنظر باید بر همگان روشن باشد که تیم دگو این مهم را بهخوبی هدایت میکند.
مأموریت برند، احساس برند، ایجاد وفاداری
مأموریت برند:
مأموریت برند باتوجهبه هدف برند و نحوه برنامهریزی جهت ارائهی خدمات به مخاطبان، تعریف خواهد شد و با تغییر شرایط و پیشرفت در کار، بهروزرسانی میشود.
احساس برند:
برای هر مجموعهای، ایجاد ارتباط احساسی با مخاطبان بسیار مؤثر است و باعث سودآوری برای مجموعه میگردد. تیم دگو این مهم را بهخوبی پیادهسازی میکند.
ایجاد وفاداری:
انتخابِ اول بودن در برابر رقبا، شانس بزرگی است و باعث ایجاد دید مثبت و ارتباط عالی با مخاطب میگردد.
چشمانداز:
اهداف درازمدت، نکتهای اساسی است که مخاطب را برای مجموعه حفظ میکند و تیم دگواین چشمانداز را تعریف و پیادهسازی میکند.
لینک کوتاه:
http://irbrand.ir/60
بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بازاریابی
,
برندسازی
پر بازدیدترین ها
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 827
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 722
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 616
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 436
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم
تازه های سایت
اردیبهشت 1404
تأثیر فضای مجازی بر زبان فارسی در افغانستان
اردیبهشت 1404
برندسازی ملی سلامت نیازمند اعتمادسازی، ارتباطات دوسویه و تمرکز بر تجربه بیمار است
اردیبهشت 1404
برندسازی باکیفیت و سازماندهی داخلی آغاز میشود، نه تبلیغات صرف
اردیبهشت 1404
فقدان راهبرد و نگاه زنجیرهای، مانع اصلی برندسازی صادراتی ایران است
فروردین 1404
ویدئو: برندسازی ملی ایران از رهگذر تولید ملی - 2
اردیبهشت 1404
ویدئو: جایگاه نظام سلامت در برندسازی ملی ایران
فروردین 1404
رسانه ها امنیت تهران را به شما نشان نمی دهند!
فروردین 1404
ویدئو: برندسازی ملی ایران از رهگذر تولید ملی - 1
فروردین 1404
موانع و راهکارهای برندسازی ملی ایران در عراق
فروردین 1404
ویدئو: تأثیر نظام سیاسی جمهوری اسلامی در برندسازی ملی ایران
پرونده های ویژه
رسانه و ديپلماسي
پژوهش هاي برندسازي ملي
برند ملي گردشگري
تبلیغات