قاسمی در رادیو گفت‌وگو مطرح کرد:

گردشگری، کلید بازسازی چهره بین‌المللی ایران

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند نقشی کلیدی در اصلاح تصویر ایران در عرصه بین‌المللی ایفا کند، گفت: گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای تغییر نگرش‌ها و اصلاح تصویر مخدوش ایران در رسانه‌های خارجی دارد.
گردشگری، کلید بازسازی چهره بین‌المللی ایران
1403/12/13 - 00:53
تاریخ و ساعت خبر:
1738
کد خبر:
برند ملی - برنامه «برند ملی» رادیو گفت‌وگو با موضوع نقش گردشگری در برندسازی ملی ایران و با حضور دکتر ابوطالب قاسمی، مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به روی آنتن رفت.

ابوطالب قاسمی ضمن تأیید شکاف عمیق میان تصویر و واقعیت ایران اظهار کرد: متأسفانه ما شاهد تبلیغات منفی و گسترده ایران‌هراسی در دنیا هستیم که هم بر بخش گردشگری و هم بر سایر حوزه‌های کشور تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند، اغلب از دیدن پیشرفت‌ها و واقعیت‌های کشور شگفت‌زده می‌شوند و اذعان می‌کنند که تصویری که پیش از سفر در ذهن داشته‌اند، با آنچه در ایران دیده‌اند، بسیار متفاوت است.

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند نقشی کلیدی در اصلاح تصویر ایران در عرصه بین‌المللی ایفا کند، گفت: گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای تغییر نگرش‌ها و اصلاح تصویر مخدوش ایران در رسانه‌های خارجی دارد.

وی با اشاره به تجربیات مثبت گردشگران خارجی و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، تأکید کرد: هر گردشگری که به ایران سفر می‌کند، می‌تواند سفیر فرهنگی کشور ما باشد و تصویری واقعی از ایران را به جهانیان ارائه دهد.

قاسمی به تشریح راهکارهای عملی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در جهت برندسازی ملی پرداخت و با تأکید بر نقش محوری بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی با فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف گردشگری، از جمله هتل‌سازی، آژانس‌های مسافرتی، راهنمایان گردشگری و آموزش، می‌تواند به طور مستقیم در بهبود تصویر ایران نقش داشته باشد.

وی به اقدامات دولت در این راستا اشاره کرد و افزود: دولت با ایجاد بسترهای قانونی و حقوقی، حمایت از تولید محتوای مناسب، رایزنی در سطوح بین‌المللی و بسیج دستگاه‌های اجرایی، زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی و توسعه گردشگری فراهم می‌کند.

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جمله اقدامات قانونی را تصویب قوانینی در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه ذکر کرد و توضیح داد: بر اساس آنها، بخشی از هزینه‌های تولید محتوای گردشگری توسط بخش خصوصی، به‌عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی محسوب می‌شود و شرکت‌های دولتی نیز موظف شده‌اند بخشی از هزینه‌های خود را به تبلیغات گردشگری اختصاص دهند.

وی به برخی از نمونه‌های موفق برندسازی ملی از طریق گردشگری در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورها با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه و تمرکز بر جاذبه‌های گردشگری خود، توانسته‌اند تصویر مثبتی از کشورشان در اذهان جهانیان ایجاد کنند.

قاسمی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به کمپین ایران باشکوه، یک تجربه متفاوت، از برنامه‌های آتی وزارتخانه برای توسعه برند ملی گردشگری ایران خبر داد و تأکید کرد: ما در تلاش هستیم تا با همکاری بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های اجرایی، چهره‌ای واقعی و جذاب از ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی، ضرورتی انکارناپذیر

وی بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری و بهبود تصویر ایران تأکید کرد و گفت: بخش خصوصی و دولتی باید در کنار یکدیگر و با تعامل سازنده، برای تحقق اهداف مشترک تلاش کنند.

مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم، تسهیل فرایندها و حمایت از بخش خصوصی، زمینه را برای فعالیت هرچه بیشتر این بخش فراهم کند و بخش خصوصی نیز با ارائه خدمات باکیفیت و خلاقانه، به جذب گردشگران و معرفی جاذبه‌های ایران کمک کند.

ویدئوی کامل این برنامه را از اینجا مشاهده کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1738
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 752
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 685
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 447
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 360
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir