آینده دیپلماسی عمومی: سیاست گذاری برای مصون سازی افکار عمومی در مقابله با جنگ افزارهای شناختی

دنیای آینده "عصر تصرف ذهنیت ها" است. ظهور شبکه های اجتماعی و سامانه های جمع آوری اطلاعات غنی شده از مدل های ذهنی و ادراکی ملت ها از یکسو و اوج گیری توانمندی های هوش مصنوعی برای تولید، پردازش، تحلیل و انتشار اطلاعات در مقیاس انبوه از سویی دیگر، امکان جمع آوری اطلاعات تک تک افراد در حوزه هایی مثل بهداشت و سلامت، وضعیت روحی و روانی ، علائق و سلائق و سایر خصیصه های فردی را فراهم آورده و زمینه به کارگیری آنها برای دستیابی به اهداف مختلف را فراهم کرده است.
آینده دیپلماسی عمومی: سیاست گذاری برای مصون سازی افکار عمومی در مقابله با جنگ افزارهای شناختی
1403/10/06 - 22:56
تاریخ و ساعت خبر:
1614
کد خبر:
برند ملی - از مهمترین این اهداف تصرف (هک کردن) ذهن، نفوذ در نظام ادراکی انسان و تغییر نظام ارزشی است. نقش دیپلماسی عمومی در دنیای کنونی در اثر ظهور فناوری های نوین اقناعی و ابزارهای اقناع جمعی تغییری چشمگیر یافته است . یافته ها نشان می دهند جنگ افزارهای شناختی به طور موثرتری می توانند با از هم پاشیدن اجماع ملی و همگرایی ملت ها در جوامع هدف، کارزار را برای دستیابی به اهداف سایر عرصه های جنگی، تسهیل نمایند. امروزه فراگیری روش های مصون سازی اذهان و افکار عمومی و افشای شگردهای تبلیغاتی نظام سلطه و تکنیک های آنها در اقناع مخاطبان از مهمترین وظایف دولتها است. این مقاله با رویکردی آینده پژوهانه و با نگاهی به نقش و تاثیر جنگ شناختی و فناوری های نوین در حوزه ارتباطات اقناعی، به بررسی آینده تحولات و چالش های این حوزه و ارائه راهکار و نکته های سیاست گذاری برای دیپلماسی عمومی و رسانه ای کشور پرداخته است.

از اینجا مطالعه و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1614
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 589
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 283
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 273
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 259
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir