در سالهای اخیر شاهد رواج استفادهی برخی از مقصدهای گردشگری از برندها برای توصیف خود هستیم؛بهطوریکه،برندسازی ملی گردشگری/مقصد به یکی از مهمترین کانونهای توجه مطالعات بازاریابی گردشگری تبدیل شده است.ازسوی دیگر، توسعهی گردشگری بیش از عوامل زمینهای،در گرو سیاستگذاری است که به نوعی بر عزم دولتها برای توسعهی آن دلالت دارد و در اسناد،قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آنها منعکس میشود.
بحرانهای غیرقابلپیشبینی و کنترل در سطوح مختلف کسبوکارها، موجب اهمیت مفهوم بازآفرینی برند شده است که میتواند به بازسازی برندها در هر موضوع، مکان و زمانی در هر سطحی از فعالیت کمک کند.
برای ساماندهی گردشگری سلامت در ایران، باید یک بانک اطلاعاتی مناسب از بیمارستان های دولتی و خصوصی، پزشکان، خدمات و زیرساخت ها به زبان های بین المللی و محلی در فضای مجازی شکل بگیرد تا بیماران بتوانند از طریق پلتفرم های مختلف مجازی سوابق پزشکی خود را ثبت کرده و با تشکیل پرونده، از طریق شرکت ها و واسطه های معتبر مراحل مختلف درمانی خود را بدون دغدغه در مدت سفر بگذرانند.