ترور تیستر معروف کانادایی در ایران
ترور جیمز معروف به فود رنجر "The Food Ranger" یکی از مشهورترین ویدئو بلاگرها و یوتیوبرها در زمینه ی مسافرت و تست غذاهای مختلف است.
1403/07/29 - 18:13
تاریخ و ساعت خبر:
152
کد خبر:
برند ملی - ترور زاده ی 1988 در ونکوور کاناداست اما در حال حاضر در چین زندگی می کند تا بیشتر زبان چینی بیاموزد.
او از سال 2013 میلادی کار خود را در یوتیوب آغاز کرده و هم اکنون یکی از موفق ترین افراد در این حرفه به شمار می رود.
او به طور متوسط 300 روز از سال را در حال مسافرت است و معمولا با همسرش به این سفرها می رود.
به گفته ی خودش یکی از جالب ترین سفرهایش سفر به ایران بوده است گرچه برای این سفر بسیار دچار زحمت شده ولی به گفته ی او ایران ارزشش را داشت.
ترور در پایان سفر مصاحبه ای با خبرنگار ایسنا داشته که مرور آن خالی از لطف نیست. او نظراتش را درباره ایران اینگونه بیان می کند:
"صورت شاد و خندان مردم ایران هیچ وقت از خاطرم نمی رود؛ برخورد گرم و صمیمی ایرانیان و همچنین مهمان نوازی فوق العاده ی شان چیزی است که در تمام ویدئوها به آن تاکید شده است.طعم ایران مثل زعفران شیرین است. طبیعت ایران من را مسحور خود کرده و متاسفم که نتوانستم تمام مناطق ایران را ببینم، اما حتما به زودی به ایران باز می گردم و سفر خود را کامل می کنم."
او در سفر خود به ایران مازندران، گرگان، مشهد، چابهار و تهران را بازدید کرده و تقریبا چهار فصل ایران و فرهنگ های متفاوت را دیده است.
تمرکز او بیشتر بر روی آشپزخانه های محلی بوده و سراغ رستوران ها شیک و لاکچری نرفته است ، گرچه علاقه داشت که غذاهای خیابانی بیشتری را تست کند اما به گفته ی خودش در ایران چیزی را که می خواسته، نیافته است.
ترور می گوید: اگر کسی در دنیا، ته چین، کباب کوبیده، آلبالو پلو و طعم زعفران را چشیده باشد متوجه می شود که ایران و مردمش چه رنگ و بویی دارند. او حتی در ایران کله پاچه را نیز تست کرده است چیزی که شاید بسیاری از خارجی ها از آن فراری اند.
ترور درباره ی آثار منفی اخبار رسانه ها می گوید:
تبلیغات منفی درباره ی ایران بسیار زیاد است و متاسفانه مردم، بی خبر از واقعیت تحت تاثیر آن ها قرار می گیرند؛ اما من کلا به تبلیغات و اخبار رسانه های رسمی اعتقادی ندارم و به همین خاطر به ایران آمدم اما چیزی که با آن مواجه شدم بسیار بیشتر از تصوراتم بود هرگز فکر نمی کردم که جامعه ی ایران در این حد دوست داشتنی باشد. من معتقدم که شبکه های اجتماعی می توانند ذهنیت افراد را نسبت به فرهنگ جوامع تغییر بدهند و به همین خاطر از این ظرفیت استفاده می کنم تا واقعیت را نشان دهم؛ در واقع فیلم و عکس گویاتر از آنند که رسانه ها فکرش را بکنند.
او در ادامه می گوید: فکر می کنم ایران دوستانه ترین و مهمان نواز ترین مردم جهان را دارد، هر توریستی می تواند بدون دغدغه و نگرانی به ایران سفر کند و از اینجا لذت ببرد. ترور هم در یوتیوب و هم در اینستاگرام فعالیت دارد، پیج اینستاگرام او با آیدی thefoodranger هم اکنون بیش از 750 هزار فالوور دارد.
او در این صفحه ویدئوهای زیادی را از ایران برای مخاطبانش به اشتراک گذاشته است که نمایان گر علاقه ی او به غذاها و فرهنگ ایرانی است.
دیدن ویدئوهای جالب ترور، این مرد خندان و ماجراجو را در یوتیوب و اینستاگرام به دوستداران غذا پیشنهاد می کنیم.
با وی پی ان سفرنامه 9 قسمتی حضور او در ایران را ببینید:
بازگشت به ابتدای صفحه
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم