بازنمایی تصویر مقصد ایران در شبکه‌های اجتماعی مورد مطالعه: وبسایت اختصاصی گردشگری تریپ ادوایزر

صنعت گردشگری به‌سرعت در حال تطبیق خود با شرایط جدید و رشد تکنولوژی‌های آنلاین و هوشمند است. از آنجا که محتوای تولیدشده توسط کاربران (گردشگران) داده‌های درخوری دربارۀ تصویر مقصد نزد گردشگران ارائه می‌هد، هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت تصویر مقصد ایران در رسانۀ اجتماعی اختصاصی گردشگری TripAdvisor بود.
بازنمایی تصویر مقصد ایران در شبکه‌های اجتماعی مورد مطالعه: وبسایت اختصاصی گردشگری تریپ ادوایزر
1403/08/15 - 09:41
تاریخ و ساعت خبر:
1306
کد خبر:
برند ملی - این وبسایت یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌‌های آنلاین گردشگری است که محتوای تولیدشده توسط کاربر در آن منتشر می‌شود. روش تحقیق تحلیل محتوای کمّی اتخاذ شد. به‌منظور پوشش نظرات متفاوت کاربران، دو بخش مهم از این وبسایت یعنی Things to do و Iran Travel Forum در بازۀ زمانی سه سالۀ 2019 تا ابتدای 2022 به‌عنوان جامعۀ آماری مد نظر قرار گرفت. نمونه‌گیری چندمرحله‌ای خوشه‌ای و تصادفی به‌کار رفت. کدگذاری توسط کدگذاران بر پایۀ کدنامۀ تدوین‌شده انجام شد. محتوای شبکۀ اجتماعی تریپ‌ادوایزر در سه بُعد شناختی، احساسی و رفتاری تحلیل شد. یافته‌ها حاکی از آن بود که بیشترین دغدغۀ گردشگران خارجی بالقوه دربارۀ امور زیرساختی ایران، به‌ویژه حمل و نقل، ویزا، تبادل ارز و بعضاً خدمات تجاری میزبانی است. نشانه‌هایی از اطلاع‌رسانی ناکافی، عدم‌دسترسی به اطلاعات به‌روز و جامع به‌صورت آنلاین، تناقض در اطلاعات موجود و ناپایداری رویه‌ها در زمینۀ صدور ویزا و خدمات حمل‌ونقل در این محتواها نیز به چشم می‌خورد. اگرچه میراث ملموس و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران از سوی کاربران بسیار جذاب به نظر رسیده، پیوند این جاذبه‌ها با جاذبه‌ای انسانی و اجتماعی جامعۀ میزبان معاصر، شگفتی و جذابیت مضاعفی برای گردشگران به ارمغان آورده بود. این یافته‌ها می‌تواند به برنامه‌ریزی بازاریابی مقصد ایران توسط سازمان ملی مدیریت مقصد (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) و بخش خصوصی صنعت میزبانی ایران کمک کند.


مقاله را از اینجا مطالعه و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1306
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 1196
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم
مستند قدرت بینش (Power of Vision)
1403/08/24 - 20:21 _ تعداد بازدید: 1184
ژول آرتور بارکر، نويسنده و آينده‌پژوه مشهور، مدير انديشکده Infinity ـ يک کانون تفکر شناخته‌شده در سطح بين‌المللي ـ است. از سال 1974 تا کنون، ژول بارکر، در نشريات مختلفي قلم زده و براي بيش از يک ميليون نفر در سرتاسر دنيا سخن‌راني کرده است.
بیشتر بدانیم
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 1098
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 1066
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
طراحی و اجرا: صبا نت مهر

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir