بازنمایی تصویر مقصد ایران در شبکه‌های اجتماعی مورد مطالعه: وبسایت اختصاصی گردشگری تریپ ادوایزر

صنعت گردشگری به‌سرعت در حال تطبیق خود با شرایط جدید و رشد تکنولوژی‌های آنلاین و هوشمند است. از آنجا که محتوای تولیدشده توسط کاربران (گردشگران) داده‌های درخوری دربارۀ تصویر مقصد نزد گردشگران ارائه می‌هد، هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت تصویر مقصد ایران در رسانۀ اجتماعی اختصاصی گردشگری TripAdvisor بود.
بازنمایی تصویر مقصد ایران در شبکه‌های اجتماعی مورد مطالعه: وبسایت اختصاصی گردشگری تریپ ادوایزر
1403/08/15 - 09:41
تاریخ و ساعت خبر:
1306
کد خبر:
برند ملی - این وبسایت یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌‌های آنلاین گردشگری است که محتوای تولیدشده توسط کاربر در آن منتشر می‌شود. روش تحقیق تحلیل محتوای کمّی اتخاذ شد. به‌منظور پوشش نظرات متفاوت کاربران، دو بخش مهم از این وبسایت یعنی Things to do و Iran Travel Forum در بازۀ زمانی سه سالۀ 2019 تا ابتدای 2022 به‌عنوان جامعۀ آماری مد نظر قرار گرفت. نمونه‌گیری چندمرحله‌ای خوشه‌ای و تصادفی به‌کار رفت. کدگذاری توسط کدگذاران بر پایۀ کدنامۀ تدوین‌شده انجام شد. محتوای شبکۀ اجتماعی تریپ‌ادوایزر در سه بُعد شناختی، احساسی و رفتاری تحلیل شد. یافته‌ها حاکی از آن بود که بیشترین دغدغۀ گردشگران خارجی بالقوه دربارۀ امور زیرساختی ایران، به‌ویژه حمل و نقل، ویزا، تبادل ارز و بعضاً خدمات تجاری میزبانی است. نشانه‌هایی از اطلاع‌رسانی ناکافی، عدم‌دسترسی به اطلاعات به‌روز و جامع به‌صورت آنلاین، تناقض در اطلاعات موجود و ناپایداری رویه‌ها در زمینۀ صدور ویزا و خدمات حمل‌ونقل در این محتواها نیز به چشم می‌خورد. اگرچه میراث ملموس و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران از سوی کاربران بسیار جذاب به نظر رسیده، پیوند این جاذبه‌ها با جاذبه‌ای انسانی و اجتماعی جامعۀ میزبان معاصر، شگفتی و جذابیت مضاعفی برای گردشگران به ارمغان آورده بود. این یافته‌ها می‌تواند به برنامه‌ریزی بازاریابی مقصد ایران توسط سازمان ملی مدیریت مقصد (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) و بخش خصوصی صنعت میزبانی ایران کمک کند.


مقاله را از اینجا مطالعه و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1306
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 145
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir