برندگذاري کشورها، فرآيندي است که از زمان ايجاد کشورها و تغييرات بينالمللي ايجاد شده و رويدادهاي فرهنگي و تاريخي در مقاطع مختلف زماني، قادر است شهرت و موقعيت کشور را تحتالشعاع خود قرار دهد.
نماهنگ توانمندی های میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران در حاشیه مجمع دیپلماسی برند رونمایی شد.
یکی از مسائل اساسی ما در زمینه توریسم این است که به رغم وجود ظرفیتهای فراوان در زمینههای مختلف گردشگری، چرا هنوز از جایگاه بایسته برخوردار نیستیم؟ یک پاسخ به این سوال را میتوان از منظر برندسازی و بازاریابی بررسی کرد. در واقع میتوان گفت که ورود ما به عرصه گردشگری همراه با یکسری اصول مورد توافق تمامی ذینفعان عرصههای سیاستگزاری، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت زیرساختها نبوده و نیست و اقدامات مقطعی و موردی در خلاء یک عزم جدی بر ورود به این بازار عظیم نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.
امروزه برندیابی شهری در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها برای ایجاد توسعه پایدار، اهمیت زیادی دارد، اما این امر به دلایل مختلفی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
تصویر مقصد از جمله عوامل مهم مؤثر بر رفتار گردشگر و انتخاب مقصد است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران با استفاده از تکنیک دلفی فازی انجام شده است.
صنعت گردشگری بهسرعت در حال تطبیق خود با شرایط جدید و رشد تکنولوژیهای آنلاین و هوشمند است. از آنجا که محتوای تولیدشده توسط کاربران (گردشگران) دادههای درخوری دربارۀ تصویر مقصد نزد گردشگران ارائه میهد، هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت تصویر مقصد ایران در رسانۀ اجتماعی اختصاصی گردشگری TripAdvisor بود.
یولیا ماکسوتوا، مدیر مرکز گسترش گردشگری بینالمللی در مرکز توسعه استراتژیک، حجم گردشگران بین کشورهای بریکس را تا پایان سال 2024 تخمین زد. وی اظهار داشت: با نرخ رشد فعلی، ما معتقدیم که تا پایان سال 2024 این رقم میتواند از 5.5 میلیون نفر فراتر رود. یولیا ماکسوتوا گفت: اگر اعضای جدید در بریکس پذیرفته شوند، این تعداد به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.
در جهان امروز، کشورها افزون بر آگاهی از نقش وجهه در رونق جهانگردی، با تأکید بر ابعاد سیاسی و فرهنگی این پدیده، از ظرفیت آن بهمنظورِ معرفی بهینه و بهبود وجهة ملی خود نیز بهرههای فراوانی میبرند. تحقیقات اخیر نشان داده است که وجهة ملی هر کشور میتواند مرجع و شاخص مؤثری برای موفقیت تلاشهایی آن کشور در سطح بینالمللی باشد.
برندسازی ملی صورتی از هشیاری ملی است که در قرن بیست و یکم به شکل جدی به آن پرداخته شده است. آفرینش و ارتباطات هویت ملی با استفاده از ابزار و تکنیکها بهخصوص استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند بسیار توانمند صورت پذیرد.
یوتیوبرهای بسیاری از پاکستان اومدن ایران و در فقدان کوچکترین راهبردی در حوزه ی گردشگری و تبلیغ برای جذب گردشگر از پاکستان همین یوتیوبرهای پاکستانی که با جیب خودشون اومدن تاثیرزیادی در این روند داشتن.
گروه فیلم برداری «سانی ساید» مستند ساز و تیستر معروف آمریکایی به ایران آمده و غذاهای سنتی ایرانی را تجربه می کنند.
مارک وینز یکی از برجسته ترین افراد در زمینه سفر و تست انواع غذاهاست.جهانگرد مشهور آمریکایی به همراه همسر تایلندی اش به سراسر جهان سفر می کند و از انواع غذاها و طرز تهیه ی آن ها فیلم می گیرد. این ویدئو ها مخاطبان بسیاری را در یوتیوب به خود جلب کرده است.