روسیه
در ادامه توسعه همکاری‌های علمی و فناوری ایران، دو ماهواره ایرانی «کوثر» و «هدهد» در مدار زمین قرار گرفتند. این ۲ ماهواره سه‌شنبه ۱۵ آبان ساعت ۲:۴۸ بامداد به وقت تهران به وسیله ماهواره‌بر روسی «سایوز» به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شدند.
پایگاه صادراتی ایران در سن‌پترزبورگ روسیه، با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با هدف آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان با کسب و کار در روسیه و نحوه ورود به بازار بزرگ مصرفی این کشور، در نظر دارد دوره ” کسب و کار و تجارت با روسیه” را با همکاری دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ برگزار نماید.
بر اساس نتایج اولیه در ریاست بریکس روسیه طی سال 2024، می‌توان نتیجه گرفت که جاه‌طلبی‌های این گروه در واقع به جذب اعضای جدید مشتاق برای شرکت در صحنه باشگاه‌های مُد روز، محدود نمی‌شود. هدف آشکار تبدیل این باشگاه بین‌المللی مد روز به یک آزمایشگاه جهانی است. تفاوت اصلی این دو قالب در این است که باشگاه به طور عمده موضوع ارتباطات را دنبال می‌کند و آزمایشگاه نتایج خاص فعالیت‌های پروژه را بیان می‌دارد. در چارچوب «آزمایشگاه بریکس»، اعضای مجمع می‌توانند روی رویکردها، مفاهیم، دستورالعمل‌ها و مدل‌های جدید همکاری چندجانبه کار کنند که متعاقباً با در نظر گرفتن شفاف‌سازی و انطباق آنها، برای سایر سازمان‌های بین‌المللی مفید بوده و حتی بتوانند در سطح جهانی اعمال شوند و به عناصر مهم نظم جهانی آینده تبدیل گردند.
یولیا ماکسوتوا، مدیر مرکز گسترش گردشگری بین‌المللی در مرکز توسعه استراتژیک، حجم گردشگران بین کشورهای بریکس را تا پایان سال 2024 تخمین زد. وی اظهار داشت: با نرخ رشد فعلی، ما معتقدیم که تا پایان سال 2024 این رقم می‌تواند از 5.5 میلیون نفر فراتر رود. یولیا ماکسوتوا گفت: اگر اعضای جدید در بریکس پذیرفته شوند، این تعداد به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.
مرکز پژوهش ­های اتاق ایران تهیه و انتشار گزارش "آثار و تبعات جنگ روسیه و اوکراین؛ فرصت ها و تهدیدها " را با هدف بررسی رویدادهای کلیدی در محیط ژئواکونومیک بین‌المللی، در دستور کار قرار داده است. در گزارش ­ها مسائل مهم روز و به طور خاص جنگ روسیه و اوکراین، از منظر تاثیرگذاری بر بازارهای جهانی و موقعیت ژئواکونومیک ایران مورد بررسی قرار می­گیرند.
دبیرخانه شورای راهبردی روابط خارجی متن کامل سند دکترین دریایی روسیه مصوب مرداد 1401 را به فارسی برگردانده و برای استفاده پژوهشگران، نخبگان و علاقمندان به حوزه روسیه در اختیار عموم قرار داده است.
موسسه اطلاعات علمی علوم اجتماعی آکادمی علوم (فرهنگستان) روسیه تحقیقی را تهیه کرده است که چگونگی تصویر چهره روسیه در کتاب های درسی تاریخ کشورهای پس از شوروی، شرق و چین، از جمله کشورهایی مانند قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، رژیم اسرائیل و ایران نشان داده شده است.
امروزه کشورهای مختلف با توجه به عوامل تاریخی و فرآیندهای ساخت برندینگ و تصویر سازی در عرصۀ داخلی، منطقه ای و بین المللی، به روشهای مختلفی توسط مخاطبان کشورهای دیگر ادراک می شوند.
امروزه وزارتخانه‌های خارجه آمریکا و روسیه از رسانه‌های اجتماعی نظیر توئیتر برای طنین روایت‌های ملی و برندسازی ملی خود استفاده می‌کنند. آمریکا و روسیه درصدند تا تضاد منافع خود را وارد فضای مجازی کنند و جهان موازی را از طریق کانال‌های دیجیتالی خود ایجاد کنند. نبرد اصلی آمریکا و روسیه بر سر افکار عمومی بوده تا نظم مورد نظر خود را از طرق برندسازی ملی در جهان موازی دیجیتالی بوجود آورند.
تصویر هر کشوری بنابر سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های داخلی و بین‌المللی آن کشور شکل می‌گیرد. مدیریت تصویر بین‌المللی امروزه از اصول اساسی کشورداری جدید و مبنای نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی ملت‌ها است و اولویت‌ها و ایده‌های ارزشی، هویتی و فرهنگی کشور مورد نظر را بین‌المللی کرده و ارزش دیداری- شنیداری آن را در بین مردم دیگر، افزایش می‌دهد.
وب سایت شبکه "فاکس نیوز" آمریکا با انتشار گزارشی از سفر " الکسی پیوواروف" (Alexei Pivovarov) به ایران نوشت: روس ها مردمی مغرور هستند، ایرانی ها هم همینطور. اما این خصوصیت تنها وجه مشترک این دو کشور نیست.
این مستند چهار قسمتی طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد 1403 در چهار قسمت 26 دقیقه‌ای در دو نوبت از شبکه فرهنگ روسیه پخش شد.

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir