بررسی عوامل مؤثر بر ارزش برند ملی از اهمیت بالایی در مباحث اقتصادی و بازرگانی بینالملل برخوردار است.
برند ملی - تحقیق حاضر به بررسی تأثیر نهاد ریسک شامل ریسکهای سیاسی، اقتصادی و مالی بر ارزش برند ملی دو گروه از کشورهای منتخب درحالتوسعه اسلامی و توسعهیافته و نوظهور طی دوره 2018-2011 پرداخته و بهمنظور دستیابی به این هدف، مدل پژوهش با استفاده از رهیافت دادههای تابلویی و به روش گشتاورهای تعمیمیافته به تفکیک دو گروه از کشورهای یادشده برآورد گردیده که نتایج نشان داد، ریسکهای سیاسی، اقتصادی و مالی بر ارزش برند ملی هر دو گروه از کشورهای منتخب درحال توسعه اسلامی و توسعهیافته و نوظهور تأثیر منفی و معنیداری دارد. البته، ضریب تخمینی این متغیرها در کشورهای درحالتوسعه اسلامی بزرگتر از کشورهای توسعهیافته و نوظهور بزرگتر است. همچنین، تأثیر متغیرهای کنترلی تاریخ و طبیعت، جهانیشدن و نوآوری بر ارزش برند ملی هر دو گروه از کشورهای منتخب مثبت و معنی دار است.
از اینجا مطالعه کنید