تصویر مقصد از جمله عوامل مهم مؤثر بر رفتار گردشگر و انتخاب مقصد است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران با استفاده از تکنیک دلفی فازی انجام شده است.
صنعت گردشگری بهسرعت در حال تطبیق خود با شرایط جدید و رشد تکنولوژیهای آنلاین و هوشمند است. از آنجا که محتوای تولیدشده توسط کاربران (گردشگران) دادههای درخوری دربارۀ تصویر مقصد نزد گردشگران ارائه میهد، هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت تصویر مقصد ایران در رسانۀ اجتماعی اختصاصی گردشگری TripAdvisor بود.
یولیا ماکسوتوا، مدیر مرکز گسترش گردشگری بینالمللی در مرکز توسعه استراتژیک، حجم گردشگران بین کشورهای بریکس را تا پایان سال 2024 تخمین زد. وی اظهار داشت: با نرخ رشد فعلی، ما معتقدیم که تا پایان سال 2024 این رقم میتواند از 5.5 میلیون نفر فراتر رود. یولیا ماکسوتوا گفت: اگر اعضای جدید در بریکس پذیرفته شوند، این تعداد به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.
در جهان امروز، کشورها افزون بر آگاهی از نقش وجهه در رونق جهانگردی، با تأکید بر ابعاد سیاسی و فرهنگی این پدیده، از ظرفیت آن بهمنظورِ معرفی بهینه و بهبود وجهة ملی خود نیز بهرههای فراوانی میبرند. تحقیقات اخیر نشان داده است که وجهة ملی هر کشور میتواند مرجع و شاخص مؤثری برای موفقیت تلاشهایی آن کشور در سطح بینالمللی باشد.
برندسازی ملی صورتی از هشیاری ملی است که در قرن بیست و یکم به شکل جدی به آن پرداخته شده است. آفرینش و ارتباطات هویت ملی با استفاده از ابزار و تکنیکها بهخصوص استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند بسیار توانمند صورت پذیرد.
یوتیوبرهای بسیاری از پاکستان اومدن ایران و در فقدان کوچکترین راهبردی در حوزه ی گردشگری و تبلیغ برای جذب گردشگر از پاکستان همین یوتیوبرهای پاکستانی که با جیب خودشون اومدن تاثیرزیادی در این روند داشتن.
گروه فیلم برداری «سانی ساید» مستند ساز و تیستر معروف آمریکایی به ایران آمده و غذاهای سنتی ایرانی را تجربه می کنند.
مارک وینز یکی از برجسته ترین افراد در زمینه سفر و تست انواع غذاهاست.جهانگرد مشهور آمریکایی به همراه همسر تایلندی اش به سراسر جهان سفر می کند و از انواع غذاها و طرز تهیه ی آن ها فیلم می گیرد. این ویدئو ها مخاطبان بسیاری را در یوتیوب به خود جلب کرده است.
ترور جیمز معروف به فود رنجر "The Food Ranger" یکی از مشهورترین ویدئو بلاگرها و یوتیوبرها در زمینه ی مسافرت و تست غذاهای مختلف است.
کتابچه های ایران باشکوه محتوای تعاملی هستند که قابلیت دانلود و تماشای آنلاین و آفلاین را دارا میباشند.
در سالهای اخیر شاهد رواج استفادهی برخی از مقصدهای گردشگری از برندها برای توصیف خود هستیم؛بهطوریکه،برندسازی ملی گردشگری/مقصد به یکی از مهمترین کانونهای توجه مطالعات بازاریابی گردشگری تبدیل شده است.ازسوی دیگر، توسعهی گردشگری بیش از عوامل زمینهای،در گرو سیاستگذاری است که به نوعی بر عزم دولتها برای توسعهی آن دلالت دارد و در اسناد،قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آنها منعکس میشود.
بحرانهای غیرقابلپیشبینی و کنترل در سطوح مختلف کسبوکارها، موجب اهمیت مفهوم بازآفرینی برند شده است که میتواند به بازسازی برندها در هر موضوع، مکان و زمانی در هر سطحی از فعالیت کمک کند.