گردشگری مذهبی بهعنوان یکی از شاخههای مهم گردشگری فرهنگی، ظرفیت بالایی برای تقویت برند ملی کشورها دارد. ایران بهواسطه قدمت تاریخی، تنوع فرهنگی و مذهبی، و وجود مکانهای مقدس متعلق به ادیان مختلف، پتانسیل برجستهای در جذب گردشگران مذهبی دارد. در این مقاله، نقش و تأثیر توسعه گردشگری مذهبی شامل اسلام، مسیحیت، یهودیت، زرتشتیگری و سایر ادیان در ارتقاء تصویر بینالمللی ایران و تقویت برند ملی بررسی میشود. همچنین، چالشها و فرصتهای موجود در این حوزه تحلیل و پیشنهادهایی برای سیاستگذاران ارائه شده است.
در پانزدهمین قسمت از برنامه رادیویی برند ملی در رادیو سراسری گفت و گو در خصوص نقش گردشگری مذهبی در برندسازی ملی ایران گفت و گو شد.
مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامهریزی گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با بیان اینکه صنعت گردشگری میتواند نقشی کلیدی در اصلاح تصویر ایران در عرصه بینالمللی ایفا کند، گفت: گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای تغییر نگرشها و اصلاح تصویر مخدوش ایران در رسانههای خارجی دارد.
رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به انتقاد از سیاستگذاریهای دولتی در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: متأسفانه، دولت بهجای حمایت از بخش خصوصی و تسهیل فعالیتهای آن، با وضع قوانین و مقررات دستوپاگیر، موانعی بر سر راه این بخش ایجاد میکند.
سرپرست پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی فقدان یک برنامه و راهبرد مشخص در صنعت گردشگری ایران را مورد انتقاد قرارداد و گفت: متأسفانه، ما شاهد تلاشهای پراکنده و فاقد انسجام در این حوزه هستیم. درحالیکه توسعه گردشگری نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند است.
در چهارمین قسمت از برنامه برندملی در رادیو گفت و گو، جایگاه صنعت گردشگری در برندسازی ملی ایران بررسی شد.
أميمة بلاگر گردشگر عرب مقیم آلمان سفرهای خود و همسرش را در وبلاگش به اشتراک می گذارد.
یک کاربر اماراتی در یوتیوب ویدئوهای با کیفیت 4K از ایران در حساب خود منتشر کرده است.
تهران- ایرنا- «گردشگری» و «ایرانهراسی» رابطه دوگانه و متقابل دارند، هیچ صنعت دیگری به اندازه گردشگری به این شکل ویژه با ایرانهراسی در تقابل نیست و ضرورت دارد مساله آن در سطح کلان تصمیمگیری به یک «راهبرد» تبدیل شود.
پروژه درآمدی بر تحول در گردشگری با رویکرد اسلامی-ایرانی از اندیشکده پیشرفت گردشگری ایران در تاریخ 30 بهمن 1402 در پنل سیاستگذاری فرهنگی توسط خانم پگاه یاوری فر ارائه شد.
چین فهرست کشورهای واجد شرایط برای سفر بدون ویزا را بهروزرسانی کرد و ۸ کشور اروپایی دیگر را به فهرست قبلی اضافه کرد. با این شرایط، ژاپنیها نیز میتوانند بدون ویزا به چین سفر کنند.
سازمان جهانی گردشگری (UN Tourism) چالش جهانی هوش مصنوعی را آغاز کرد.