پژوهش حاضر در صدد تحلیل گفتمانی رسانه های جریان اصلی ژاپن پیرامون جنگ اسرائیل و حماس به نمایندگی از ملّت فلسطین (در بازه زمانی سال های 2023و 2024) با تمرکز بر چهار رسانه؛ NHK، سانکی، ماینچی شیمبون و گروه رسانه ای نیکی از منظر نقش و برهم کنش الگوی توسعه ملی ژاپن در طراحی رویکرد و پیام های ارتباطات بین المللی این کشور است.
پروژه ضرورت، کارکرد و الزامات تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت ایران از مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری در تاریخ 17 دی 1402 در پنل اشتغال، تعاون و رفاه توسط آقای حمید محمدی ارائه شد.
پروژه تلفیق مطالعات پشتیبان برای ارائه پیشنهاد سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه کشور از مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری در تاریخ 29 بهمن 1402 در پنل توسعه ملی و منطقه ای توسط آقای مرتضی مهرعلی تبار فیروزجایی ارائه شد.
“ساخت ایران: توسعه و دیزاین” به مرور یک قرن دیزاین در ایران، فهمِ این نقش، اهمیتِ دوباره توسعه و تولید، موضع جامعه نخبگانی درباره تولید و نسبتشان با صنعت و توسعه و رونمایی از پژوهش هایی تازه در این باب، می پردازد.
مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی پژوهشی به تحلیل کلان روندهای جهانی و روندهای آینده ایران برای برنامه هفتم توسعه پرداخت.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات حکمرانی، این مرکز طی گزارشی گزارشی پژوهشی به تحلیل کلان روندهای جهانی و روندهای آینده ایران برای برنامه هفتم توسعه پرداخت.
وزیر حمل و نقل عراق از اقدام ترکیه برای تاسیس یک شورای چهارجانبه با حضور عراق، مجارستان و بلغارستان برای تسهیل آمادهسازی اتصال پروژه موسوم به «مسیر توسعه» به قاره اروپا خبر داد.
در گزارش تهیه شده در مرکز پژوهشهای اتاق ایران تحت عنوان "مشارکت بخش خصوصی در فرآیند برنامههای توسعه: پیشنهادهایی برای برنامه هفتم توسعه" تلاش شده که از طریق انجام مصاحبه و گفتگو با "روسای کمیسیونهای تخصصی اتاق ایران" ، "متخصصان" و "فعالان بخش خصوصی" در خصوص سه محور به شرح ذیل، مهمترین محورهای مورد تأکید فعالان اقتصادی جهت درج در برنامه هفتم توسعه به تفکیک حوزههای فرابخشی و بخشی، احصاء گردد:
«وقتی در مورد رشد اقتصادی تأمل و فکر میکنیم، بسیار سخت است که در خصوص چیز دیگری فکر کنیم»؛ این جمله معروف رابرت لوکاس (1988) از صاحبنامان و بزرگان علم اقتصاد است. اهمیت رشد اقتصادی برای اقتصاددانان به حدی است که سایر مسائل اقتصادی در مرتبههای بعدی اهمیت قرار میگیرند چون بدون رشد اقتصادی درخصوص هیچ موضوع دیگری نمیتوان سیاستگذاری دقیق و مثمرثمری داشت.
امروزه بسیاری از کشورها با توجه به ظرفیتهای داخلی و فرصتهای بینالمللی، در راستای ساخت برند ملی تلاش میکنند تا هویت ملی خود را ارتقا بخشیده و تصویر قدرتمند و الهام بخش در اذهان خارجی ارائه نمایند.