کتاب
یادداشتی که در ادامه می‌آید، نوشته‌ای است منتشر شده توسط سایت «نون بوست» که وابسته به بخشی از جوانان اسلام‌گراست. در این یادداشت که به معرفی کتاب‌هایی برای شناخت ایران می‌پردازد، عمدتاً کتاب‌هایی با روایت‌های منتقد نظام معرفی شده‌اند. اگرچه آثاری مانند «سووشون» و آثار بزرگ علوی مربوط به پیش از انقلاب هستند، برخی دیگر مانند «نامه‌هایی به شکنجه‌گر» یا «زنی از تهران» کتاب‌هایی با رویکرد انتقادی نسبت به روایت رسمی نظام‌اند. نکته جالب توجه این است که در میان آثار معرفی‌شده توسط این نویسنده در سایت اسلام‌گرا، هیچ روایت تاریخی، ادبی یا زنانه انقلابی وجود ندارد؛ که این موضوع ممکن است به دلیل خلأ در چنین کتاب‌هایی باشد، یا مشکلاتی در توزیع آن‌ها وجود داشته باشد، و یا اساساً این سایت و نویسنده نگاهی مثبت از ایران ارائه نمی‌دهند.
نشست علمی «تحلیل راهبردی ظرفیت‌های نشر در توسعه برندسازی ملی ایران» یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور محمد بیطرفان (رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران)، ابوالفضل ولوی (پژوهشگر حوزه مدیریت رسانه و برندسازی ملی) و راضیه مهدیه نجف‌آبادی (پژوهشگر حوزه برندسازی ملی) در سرای گفت‌وگوی مصلای تهران برگزار ‌شد.
برندسـازی ملـی ایـران بـا چالشهـای پیچیـده ای در زمینه هـای مختلـف مواجـه اسـت کـه نیازمنـد ایجـاد گفتمـان یکپارچـه و راهبردهـای هماهنـگ اسـت.
برندگذاري کشورها، فرآيندي است که از زمان ايجاد کشورها و تغييرات بين‌المللي ايجاد شده و رويدادهاي فرهنگي و تاريخي در مقاطع مختلف زماني، قادر است شهرت و موقعيت کشور را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
برای بسیاری از مشتریان، اعتبار برند یک محصول با کشور سازنده‌ی آن در ارتباط است. حتی اگر آن تولیدکننده را نشناسند، به اعتبار کشور مبدأ برند، آن کالا را تهیه می‌کنند. به‌عنوان نمونه خیلی‌ها به کیفیت محصولات الکتریکی ژاپنی و کره‌ای، ابزارآلات و تکنولوژی فنی آلمانی و یا لوازم‌ آرایشی و بهداشتی فرانسوی اعتقاد راسخ دارند و محصولات این کشورها را در اولویتشان قرار می‌دهند. در سالیان اخیر، محققین بر روی این موضوع بیشتر متمرکز شده‌اند و سعی کرده‌اند به آن بهای بیشتری بدهند.
طراحی و اجرا: صبا نت مهر

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir