هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
اتـلـاف فعالیتهــا در روابــط اثربخــش بــا کشــورهای عربــی، عــدم توجــه بــه قابلیتهــای نوظهــور فضــای مجــازی و تضعیــف منافــع ملــی، ایــن ضــرورت را ایجــاب مینمایــد کــه پژوهشهـای گسـترده ای در خصـوص تدویـن الگوی راهنمـا بـرای ارتقـای برندسـازی ملـی ایران در فضــای مجــازی انجــام شــود.