هدف از برندسازی مکان، ایجاد تصویری مثبت و ماندگار در ذهن مخاطبان است تا آن مکان را از رقبا متمایز کرده و به یک مقصد جذاب تبدیل کند.
معیارهای برندسازی مکانی موفق، متعدد و فراتر از ایجاد لوگو و شعار هستند
بر اساس گزارش City Nation Place و Bloom Consulting، برندسازی مکان می تواند به کشورها و شهرها کمک کند تا میلیاردها دلار سرمایه جذب کنند.
آنا یک حرفه ای پرشور در برندسازی کشور و مکان است. سفر او با یک دوره کارآموزی در دفتر مشاور بلوم مادرید آغاز شد و از آن زمان او تجربه زیادی در کار در این زمینه به دست آورد. آنا که در پراگ به دنیا آمده و در چهار کشور مختلف تحصیل کرده یا کار کرده است، چشم انداز منحصر به فردی را به ارمغان می آورد که بر اساس تجربیات بین المللی و بینش های فرهنگی متنوع او شکل گرفته است. این یک لحظه کامل برای او برای بازگشت به مشاور بلوم پس از شروع حرفه ای در Nation and Place Branding است.
خیابان انقلاب برای من با تصاویر زیادی همراه است: از خاطره کنکور گرفته تا کتاب و کافی شاپ و تظاهرات و دست آخر قرار مدارهای عاشقانه ی دانشجویی. درست مانند هر مکان دیگری خیابان انقلاب نیز علاوه بر ویژگیهایی فیزیکی اش مقادیر زیادی احساس و هویت برای هر مخاطبی به همراه دارد.
تصوير برند یک ملت، يک موضوع مهم در دنياي پر چالش امروز مي باشد. جهاني سازي يعني کشورها براي جذب سرمايه گذاران، توريست ها، ایجاد تصویر مطلوب از کالاهای صادراتی ، رسانه ها، ايجاد اعتماد و غیره در رقابت تنگاتنگ مي باشند. از این رو براي کشورها و شهرها کاملاٌ ضروريست تا بدانند توسط مردم ساير مکان هاي ديگر چگونه ديده مي شوند و اينکه چگونه بايد دستاوردها، محصولات، خدمات و غیره خود را در تصوير برندشان منعکس کنند؛
برندسازی برای یک شهر نیازمند برنامه ریزی های مناسب، خلاقانه و راهبردی است تا بتواند برند قدرتمندی را ایجاد و تثبیت کند.