امروزه برندیابی شهری در ساختارهای فضایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها برای ایجاد توسعه پایدار، اهمیت زیادی دارد، اما این امر به دلایل مختلفی، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
لوکزامبورگ 365000 یورو برای ارتقای رویدادهای ورزشی سرمایه گذاری می کند
ما محرک های اصلی برندسازی ملت یعنی روانشناسی، منابع شهرت و حکومت را از دیدگاه صاحبان کسب و کار مقایسه کردیم و به دیدگاه جدید و جالبی در مورد کویت رسیدیم
رواندا در کنار کمپین های متعدد برای تبلیغ برند ملی خود، به ورزش به عنوان وسیله ای برای تبلیغ روی آورده است. این کشور پس از همکاری با تیم های معروف ورزشی برای تبلیغات مقاصد گردشگری خود تصمیم به میزبانی مسابقات بزرگ بین المللی گرفته است.
در دوران گذار سیاسی، مانند دوران یک دولت موقت، هویت یک کشور اغلب زیر سوال می رود. چگونه یک ملت می تواند در میان عدم قطعیت خود را مثبت به جهان نشان دهد؟ بنگلادش، تحت رهبری دولت موقت دکتر محمد یونس، با چنین چالشی مواجه است. استراتژی های برندسازی ملی برای پیش بینی ثبات، دعوت از سرمایه گذاری خارجی و تضمین اعتماد جهانی در این دوره ها ضروری است. با این حال، به همان اندازه مهم است که تصویری مثبت و آیندهنگر از بنگلادش، کشوری باثبات و پر از پتانسیل و فرصت ارائه دهیم.
دیپلماسی قرآنی جمهوری اسلامی ایران یکی از ابزارهای مهم برای تقویت روابط فرهنگی و مذهبی ایران با کشورهای مسلمان است. این نوع دیپلماسی، با تکیه بر آموزه های قرآنی و اشتراکات مذهبی، به تقویت روابط دینی و فرهنگی ایران در جهان اسلام کمک میکند.
خیابان انقلاب برای من با تصاویر زیادی همراه است: از خاطره کنکور گرفته تا کتاب و کافی شاپ و تظاهرات و دست آخر قرار مدارهای عاشقانه ی دانشجویی. درست مانند هر مکان دیگری خیابان انقلاب نیز علاوه بر ویژگیهایی فیزیکی اش مقادیر زیادی احساس و هویت برای هر مخاطبی به همراه دارد.
مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی آب در راستای ارتقاء دانش فعالان بخش کشاورزی در زمینه اثرات مخرب تغییر اقلیم بر تولیدات بخش کشاورزی و همچنین پایش تحولات و رویدادهای ملی، بینالمللی و منطقهای کشاورزی و تغییرات اقلیمی، این گزارش به بررسی جنبههای مختلف مدیریت بهینه آفات و بیماریهای کشاورزی تحت شرایط تغییر اقلیم پرداخته است.
عمان کشوری است که از دیرباز به موقعیت استراتژیک خود شناخته شده است، کشوری که خاورمیانه را با شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی مرتبط می کند. عمان با سابقه تجارت هزاران ساله، همواره یک بازیگر مهم در تجارت جهانی بوده است. در سالهای اخیر، این کشور برنامهای بلندپروازانه را برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود فراتر از تولید نفت و گاز و تبدیل شدن به قطبی برای تجارت و سرمایهگذاری منطقه آغاز کرده است.
بخش کشاورزی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور داشته بطوریکه سهم 14 درصدی طی پنج سال منتهی به 1400 را به خود اختصاص داده است اما در سالهای اخیر این ارزآوری با چالشها و مشکلات متعددی همراه بوده که بیمها و امیدهایی را به همراه داشته است.
مرکز پژوهشهای اتاق ایران با انتشار گزارش " دیپلماسی اقتصادی برزیل" به بررسی ساختار اقتصادی و تجاری بزریل، مهمترین اسناد و استراتژیهای کلان اقتصادی این کشور و روابط اقتصادی ایران و برزیل می پردازد.
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.