برند ملی - لوکزامبورگ با اختصاص 365000 یورو برای سازماندهی دو رویداد پرمخاطب در سال جاری گام مهمی در ارتقای چشم انداز ورزشی خود برداشته است. به گفته مقامات دولتی، این سرمایه گذاری برای ارتقای وجهه کشور در بین مخاطبان در سطح جهان بسیار مهم است.
از جمله رویدادهای شاخص تور لوکزامبورگ است که اخیراً به پایان رسیده است، یک مسابقه دوچرخه سواری معتبر که 165000 یورو از مالیات دهندگان به دست آورد. این بودجه نشان دهنده افزایش نسبت به 150000 یورو تخصیص یافته در سال های 2022 و 2023 است. این مسابقه مهیج پنج روزه بینندگانی را از بیش از 125 کشور به خود جلب و مسیرهای دیدنی لوکزامبورگ را برای مخاطبان بینالمللی به نمایش گذاشت.
علاوه بر این، مسابقات مسترز تنیس بانوان لوکزامبورگ، که قهرمان پنج دوره گرند اسلم مارتینا هینگیس نیز در آن مشارکت کرد، مبلغ 200,000 یورو کمک مالی دریافت کرد. این رقم نسبت به 325000 یورو در سال های گذشته کاهش یافته است، اما همچنان سرمایه گذاری قابل توجهی برای ترویج تنیس در منطقه است.
این دو رویداد برجسته، همراه با 9 مسابقه ورزشی دیگر که از بودجه دولتی از طریق طرح ملی برندسازی بهره می برند، سالانه ارزیابی می شوند تا از دید مطلوب سرمایه گذاری اطمینان حاصل شود. بر اساس مکاتبات اخیر دولت، تلاش ها بر حمایت از رویدادهایی متمرکز شده است که بیشترین بازتاب را در صحنه بین المللی دارند.
ژرژ میشو، وزیر ورزش، بر تعهد به حمایت مالی برای رویدادهایی که وجهه لوکزامبورگ را ارتقاء می بخشد، تاکید کرد و اظهار داشت: "آن دسته از رویدادهایی که بیشترین طنین را برای کشور ما در صحنه بین المللی دارند، از حمایت مالی مناسب برخوردار خواهند شد." این بازتاب استراتژی دولت برای اطمینان از بهره برداری مناسب از وجوه مالیات دهندگان برای تقویت وجهه کشور از طریق ورزش است.
منبع