مطالعات پیشین از دو منظر قابل تامل هستند؛ یکی اینکه دستاوردهای برندسازی ملی ضمن معرفی کشورها موجب جذب مصرف کنندگان، گردشگران و کارآفرینان به بازار می شود، از طرف دیگر موجب جذب دانشجویان بین المللی می شود که در برنامه های کارآموزی شرکت می کنند.
برند ملی - این پژوهش به دنبال شناسایی تاثیر تداعی معانی برند ملی بر کارآفرینی از طریق کارآموزی بین المللی است. یکی از سازمان های فعال در زمینه کارآموزی بین المللی، آیسک می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش 60 نفر است و پرسشنامه محقق ساخته پژوهش به صورت تصادفی ساده بین 55 نفر از کارآموزان بین المللی در مرکز آیسک توزیع و درنهایت 52 پرسشنامه جمع آوری شد. در این پژوهش پرسشنامه های توزیع شده توسط آزمون فرضیات تحقیق و مدل تحلیل مسیر آن براساس روش مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس2 تحلیل و بررسی گردید. نتایج نشان می دهد ابعاد تداعی معانی برند ملی ازجمله فرهنگ ملی، گردشگری، کیفیت زندگی و محیط کسب وکار بر جذب کارآموز بین المللی تاثیر مثبت دارد، اما بعد سیستم ارزشی بر جذب کارآموزان تاثیری ندارد.
از اینجا مطالعه و دانلود کنید