هند امروزه یک قدرت تأثیرگذار در نظام بینالملل است. صنعت و اقتصاد درحالرشد و دموکراسی پهناور و متکثر، از مواردی است که تصویر هند را برمبنای ابژههای نظام جهانی ساختبندی کرده است. سینمای هندوستان (بالیوود) نیز ازجمله منابع و عوامل مهم و تأثیرگذار در بافت و ساختار هویت ملی هند و همچنین ادراک تصویر و برندینگ هند جهانی در محیط بینالملل امروزی است.
برند ملی - هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش بالیوود در ساختبندی و بازسازی تصویر و برندینگ هند است. مقاله با روشی توصیفی-تحلیلی و برمبنای منابع کتابخانهای و رسانهای به بررسی این امر میپردازد. برهمیناساس سؤال اساسی پژوهش حاضر این است که اصولاً بالیوود چه نقشی در تصویرسازی و ادراک مثبت برندینگ ملی هندوستان در نظام بینالمللی دارد؟ مقاله در پاسخ به سؤال پژوهش، بر این امر تأکید میکند که بالیوود با ابزارهای بهروز و ازطریق ساختبندی هویت ملی هندی و گسترش جذابیت مبانی هویت ملی و موجودیت فرهنگی-سیاسی کشور هندوستان، نقش مهمی در گسترش ادراک مثبت برندینگ ملت هند و افزایش محبوبیت آن دارد.
برای مطالعه و دانلود اینجا کلیک کنید