هدف از پژوهش حاضر شناسایی مولفه های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران است.
برند ملی - پژوهش با استفاده از طرح های آمیخته از نوع اکتشافی به ترتیب در دو بخش روش کیفی و روش کمی انجام گرفت. در بخش کیفی, مبتنی بر نظریه زمینه ای داده ها از طریق مصاحبه با 25 نفر از متخصصان گردآوری شد. برای تحلیل داده های کیفی, از روش تحلیل میکروسکوپی استفاده شد. در بخش کمی جامعه پژوهش کلیه صاحب نظران فوتبال بودند. تعداد نمونه 384 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته برآمده از یافته های بخش کیفی استفاده شد. پس از تایید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط متخصصان, پایایی از طریق آلفای کرونباخ (0/91) محاسبه شد. کلیه داده ها با استفاده از بسته نرم افزارهای آماری SPSS/19 و Lisrel/8. 54 تحلیل شد. با انجام کدگذاری آزاد, محوری و گزینشی تعداد 272 کد اولیه, 55 مفهوم, 12 مقوله و در نهایت 6 طبقه سازماندهی شدند. مدل مولفه های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران از برازش مناسبی برخوردار بود. به طور کلی به مدیران فدراسیون فوتبال ایران توصیه می شود به منظور تعالی برند ملی فوتبال ایرانی شاخصه های احصاشده را مدنظر قرار دهند.
از اینجا مطالعه و دانلود کنید