بحرانهای غیرقابلپیشبینی و کنترل در سطوح مختلف کسبوکارها، موجب اهمیت مفهوم بازآفرینی برند شده است که میتواند به بازسازی برندها در هر موضوع، مکان و زمانی در هر سطحی از فعالیت کمک کند.
برند ملی - برندسازی مکان در سطح ملی که با نام کشورها شناخته میشود، به جهت آثار جنبی آن بر سطوح خرد فعالیتهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره یکی از حوزههای مهم و مغفول نیازمند تبیین است. سوریه بهعنوان کشوری دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی، سیاسی و موقعیت جغرافیایی راهبردی و جذاب برای گردشگران در غرب آسیا به جهت درگیری در بحران جنگ داخلی، موردی قابلتأمل در موضوع بازآفرینی برند در سطح ملی است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفهها و تبیین آنها در قالب الگوی بازآفرینی برندملی در صنعت گردشگری انجام شده است. با استفاده از روششناسی نظریه دادهبنیاد با رویکرد کلاسیک، جامعه آماری شامل خبرگان دولتی و خصوصی صنعت گردشگری سوریه را انتخاب و با روش نمونهگیری غیر احتمالی گلوله برفی تعداد 13 نفر نمونه انتخابشده است. استفاده از مصاحبه بدون ساختار عمیق با هدف دستیابی به مفاهیم مورد نظر جهت گردآوری دادهها در دستور کار قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد مهمترین مولفههای تشکیلدهنده الگوی بازآفرینی برندملی شامل هفت مفهوم «بهبود شرایط زمینه کشور، تشکیل ستاد بازآفرینی برندملی، مدیریت ذینفعان، ارزیابی تأثیر بحران بر برندملی، تدوین برنامه ترمیمی، جایگاهیابی مجدد و ارزیابی برندملی» هستند.
از اینجا مطالعه کنید