ارائه الگوی بازآفرینی برند ملی سوریه در حوزه گردشگری

بحران‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و کنترل در سطوح مختلف کسب‌وکارها، موجب اهمیت مفهوم بازآفرینی برند­ شده است که می‌­تواند به بازسازی برند­ها در هر موضوع، مکان و زمانی در هر سطحی از فعالیت کمک کند.
ارائه الگوی بازآفرینی برند ملی سوریه در حوزه گردشگری
1403/07/24 - 20:20
تاریخ و ساعت خبر:
132
کد خبر:
برند ملی - برند‌سازی مکان در سطح ملی که با نام کشورها شناخته می‌­شود، به جهت آثار جنبی آن بر سطوح خرد فعالیت­‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره یکی از حوزه‌­های مهم و مغفول نیازمند تبیین است. سوریه به‌عنوان کشوری دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی، سیاسی و موقعیت جغرافیایی راهبردی و جذاب برای گردشگران در غرب آسیا به جهت درگیری در بحران جنگ داخلی، موردی قابل‌تأمل در موضوع بازآفرینی برند در سطح ملی است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه‌­ها و تبیین آن­ها در قالب الگوی بازآفرینی برند‌‌ملی در صنعت گردشگری انجام شده است. با استفاده از روش­‌شناسی نظریه داده‌­بنیاد با رویکرد کلاسیک، جامعه آماری شامل خبرگان دولتی و خصوصی صنعت گردشگری سوریه را انتخاب و با روش نمونه‌گیری غیر احتمالی گلوله برفی تعداد 13 نفر نمونه انتخاب‌شده است. استفاده از مصاحبه بدون ساختار عمیق با هدف دستیابی به مفاهیم مورد نظر جهت گردآوری داده‌­ها در دستور کار قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد مهم‌­ترین مولفه­‌های تشکیل‌­دهنده الگوی بازآفرینی برند‌‌ملی شامل هفت مفهوم «بهبود شرایط زمینه کشور، تشکیل ستاد بازآفرینی برند‌‌ملی، مدیریت ذی‌نفعان، ارزیابی تأثیر بحران بر برند‌‌ملی، تدوین برنامه ترمیمی، جایگاه­‌یابی مجدد و ارزیابی برند‌‌ملی» هستند.

از اینجا مطالعه کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/132
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir