برندسازی ملی آمریکا و روسیه در دیپلماسی دیجیتال (مورد مطالعه؛ حساب توئیتری وزارتخانه‌های خارجه)

امروزه وزارتخانه‌های خارجه آمریکا و روسیه از رسانه‌های اجتماعی نظیر توئیتر برای طنین روایت‌های ملی و برندسازی ملی خود استفاده می‌کنند. آمریکا و روسیه درصدند تا تضاد منافع خود را وارد فضای مجازی کنند و جهان موازی را از طریق کانال‌های دیجیتالی خود ایجاد کنند. نبرد اصلی آمریکا و روسیه بر سر افکار عمومی بوده تا نظم مورد نظر خود را از طرق برندسازی ملی در جهان موازی دیجیتالی بوجود آورند.
برندسازی ملی آمریکا و روسیه در دیپلماسی دیجیتال (مورد مطالعه؛ حساب توئیتری وزارتخانه‌های خارجه)
1403/08/03 - 20:21
تاریخ و ساعت خبر:
209
کد خبر:
برند ملی - بر همین مبنا در این مقاله سعی شده از طریق کدگذاری سه مرحله‌ای در محتوای توئیتر وزارت خارجه آمریکا و روسیه به این پرسش‌ها پاسخ داده شود که چگونه آمریکا و روسیه به‌دنبال ایجاد برندسازی ملی خود از طریق دیپلماسی دیجیتال هستند و تفاوت رویکرد این دو دولت چیست؟ در مقام پاسخ، اشاره می‌شود که هنگام بازبینی و مطالعه دو حساب توئیتری وزارت خارجه آمریکا و روسیه، این وزارتخانه‌ها سعی در برجسته‌سازی دو برند ملی «مفهوم» از خود داشته‌اند. در حالی که آمریکا بدنبال حفظ نقش هژمونی خود در جهان و جهانی‌سازی نظم لیبرال دموکراسی بوده‌است، روسیه نیز به‌نوبه خود در تلاش برای بازتعریف نقش رهبری خود در جهان و مبارزه با نظم یکجانبه‌گرایانه آمریکا بوده‌است. این باز تعریف و مبارزه روسیه با نظم مطلوب آمریکا موجب شده تا روسیه، هویت و نقش تاریخی اتحاد جماهیرشوروی را سرلوحه عملکرد سیاسی امروز خود قرار دهد، این موضوع در حالی است که آمریکا می‌خواهد با حفظ نقش هژمونی و بسط ارزش‌های خود، هم به ارزش‌های جهان شکل‌ دهد و هم روایت خود از دولت‌های مورد هدفش را بر اساس ارزش‌ها و فرهنگ آمریکایی تحلیل کند. در این مقاله سعی شده با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی، به معانی پنهان محتوای توئیت‌های وزارت خارجه آمریکا و روسیه دست پیدا کرد.

از اینجا مطالعه و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/209
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir