تصوير برند یک ملت، يک موضوع مهم در دنياي پر چالش امروز مي باشد. جهاني سازي يعني کشورها براي جذب سرمايه گذاران، توريست ها، ایجاد تصویر مطلوب از کالاهای صادراتی ، رسانه ها، ايجاد اعتماد و غیره در رقابت تنگاتنگ مي باشند. از این رو براي کشورها و شهرها کاملاٌ ضروريست تا بدانند توسط مردم ساير مکان هاي ديگر چگونه ديده مي شوند و اينکه چگونه بايد دستاوردها، محصولات، خدمات و غیره خود را در تصوير برندشان منعکس کنند؛
برند ملی - اصفهان نصف جهان، شهری زیبای خدا، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، شهر گنبد های نیلگون و …. نام هایی است که در طول تاریخ بر روی این شهر گذاشته شده است. هر یک از این نام هابه تنهایی گویای اهمیت این شهر در طول تاریخ بوده است. با عنایت به اهمیتی که این قطعه بهشتی برای ایران اسلامی، جهان اسلام و بشریت داشته و دارد از یکسو و انتخاب شدن اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ از سوی دیگر، پژوهشی عمیق با همراهی و همکاری نهادهای مختلف استان اصفهان در زمینه تعیین چهار چوبی برای خلق برندی برای این کلان شهر اسلامی انجام گرفت تا با کمک آن با عنایت به داشته های گذشته و حال شهر، آینده ای ایده آل برای هویت رقابتی آتی شهر ایجاد گردد.
از اینجا دانلود و مطالعه کنید