وقوع عملیات طوفانالاقصی و حوادث پس از آن، لطمات سنگینی به اعتبار و حیثیت اسراییل در ایران و جهان وارد کرد و زمینهسازِ تلاش گسترده رسانههای این کشور برای بازیابی تصویر خود شد.
برند ملی - این مقاله در پی پاسخ به این سوال است که رسانههای اسراییلی چگونه جنگ غزه و کنشگران درگیر در آن را برای مخاطبان ایرانی چارچوببندی کرده و این چارچوبهای رسانهای چه نسبتی با اهداف و اغراض دیپلماسی عمومی اسراییل در قبال ایران داشتهاند. در این مسیر پنج کانال تلگرامی فارسیزبان که از داخل اسراییل سیاستهای این کشور را پیگیری میکنند، از ابتدای وقوع عملیات طوفانالاقصی تا 4 ماه بعد، با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی تحلیل و بررسی شدهاند. قاطعیت بالا و تجهیزات ویژه اسراییل، صلابت و اتحاد مردم اسراییل، انساندوستی و محبوب بودن نظامیان اسراییل، مورد حمایت بودن اسراییل در جهان، مشروع بودن حملات اسراییل، مغرض بودن مخالفان اسراییل در عرصه جهانی، وحشی، جنایتکار، تروریست، یهودستیز و حقیر بودن حماس، مظلومنمایی حماس و مردم غزه، فریبخورده و ناراضی بودن مردم غزه، وابستگی کامل حماس به جمهوری اسلامی، مضحک و توخالی بودن تبلیغات ضداسراییلی در ایران، دشمنان اسراییل به عنوان دشمنان مردم ایران و حمایت مردم ایران از اسراییل مهمترین چارچوبهای شناساییشده در این رسانهها هستند.
از اینجا مطالعه و دانلود کنید