در عصر ارتباطات، شبکه های اجتماعی و هوش مصنوعی، افکار عمومی چه در سطح ملی و چه بین المللی از اهمیت ویژه ای برخودار شده است. در حقیقت، ساخت ذهنیت فردی، اجتماعی، بین المللی و جهانی بر پایه رسانه ها در حال شکلگیری است. در این زمینه نقش دیپلماسی های مختلف، به ویژه دیپلماسی فرهنگی در ارتباط با تودههای مخاطب به عنوان مخاطب عام در سطح بین المللی حائز اهمیت بسیار است.
برند ملی - در میان انواع مهم دیپلماسی نوین و یکی از ابعاد اساسی دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی است که از قدرت نرم به ویژه فرهنگ و مؤلفه های فرهنگی جهت تاثیرگذاری بر افکار عمومی بهره میگیرد.
در این پژوهش تلاش می شود مطالعه نسبتا جامعی درباره دیپلماسی فرهنگی و رابطه آن با قدرت سیاسی، قدرت فرهنگی، قدرت نرم و با تاکید بر اهداف و کارگزاران، مورد بحث و بررسی قرار گیرد. بنابراین، مبانی نظری پژوهش شامل مهمترین رویکردهای نظری در حوزه دیپلماسی فرهنگی است که با روش توصیفی-تحلیلی مورد بحث قرار گرفته است.
از مهمترین نتایج این پژوهش تحلیل تعاریف مختلف، تبیین مفاهیم مشابه، توضیح مهمترین اهداف و تلاش برای ارائه یک مطالعه قابل استفاده در رابطه با دیپلماسی فرهنگی است.
از اینجا مطالعه و دانلود کنید