مارک وینز تیستر مشهور آمریکایی در ایران

مارک وینز یکی از برجسته ترین افراد در زمینه سفر و تست انواع غذاهاست.جهانگرد مشهور آمریکایی به همراه همسر تایلندی اش به سراسر جهان سفر می کند و از انواع غذاها و طرز تهیه ی آن ها فیلم می گیرد. این ویدئو ها مخاطبان بسیاری را در یوتیوب به خود جلب کرده است.
مارک وینز تیستر مشهور آمریکایی در ایران
1403/07/29 - 18:23
تاریخ و ساعت خبر:
153
کد خبر:
برند ملی - شاید شما هم برنامه های او را دیده باشید مردی لاغر اندام با چهره ای شرقی و چشمانی گرد که دائما در حال سفر است و در هر شهر به سراغ غذاهای خوشمزه می رود و آن ها را تست می کند.
بیشتر افراد او را با مجموعه برنامه های "سفر نامه غذا" به یاد می آورند. جالب است بدانید که درآمد روزانه او به 5000 دلار نیز می رسد.

یکی از سوالاتی که شاید شما هم در ذهنتان مطرح شده باشد این است که آیا مارک به ایران نیز سفر کرده است یا خیر؟

بله مارک وینز به تازگی و در دورانی که وضعیت ایران از لحاظ امنیتی در رسانه های خارجی نا امن توصیف می شد سفری طولانی به ایران نیز داشته است.

او با اسپانسری یک آژانس ایرانی به همراه مستر تیستر به شهر های مختلف ایران سفر کرده و تجربیات خود را با مردم جهان به اشتراک گذاشت.


مارک سفر خود در ایران را از شهر های شمالی آغاز کرد و پس از بازدید از شهر های رشت ، ماسوله ، اصفهان ، شیراز و چابهار به تهران بازگشت و به سفر هیجان انگیز خود پایان داد.

در طول این سفرها او با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف ایران آشنا شد و از طعم بی نظیر غذاهای ایرانی لذت برد.

کمی بیشتر درباره او بدانیم

مارک سفر های خود را از سال 2009 میلادی رسما آغاز کرد. او غالبا به همراه همسر و فرزندش سفر می کند.
تعداد دنبال کنندگان او در یوتیوب بالغ بر 6 میلیون نفر است .ویدئو های او بطور میانگین در روز 1.5 میلیون بازدید دارد.
او بر این عقیده است که غذا بهترین راه ارتباطی با مردم و فرهنگ یک جامعه است.

او متولد سال 1986 در آمریکا است اما به دلیل اینکه همسر وی اهل تایلند است، در بانکوک زندگی می کند.
رشته ی تحصیلی او در دانشگاه مطالعات جهانی با تمرکز بر فرهنگ می باشد.

مارک به کشور های جنوب شرق آسیا، بخشی از آفریقا، آمریکای جنوبی و اروپا سفر کرده و از تمام این کشورها فیلم هایی را در یوتیوب به اشتراک گذاشته است.

او می گوید که عاشق غذاهای هیجان انگیر تایلند است اما غذاهای هندی، اتیوپی و ژاپنی را نیز بسیار دوست دارد.
به اعتقاد او هیچ غذایی در دنیا بدمزه نیست و هیچ ماده ی غذایی نیست که او از آن متنفر باشد.

مارک از مدتها پیش قصد داشته به ایران سفر کند. او گفته بود: «ایران یکی از کشورهای مهم در لیست من است، از آن‌هایی که حتما باید سر بزنم و غذاهای خوشمزه‌اش را امتحان کنم اما متاسفانه تا امروز این شانس را نداشته‌ام و بیشتر هم به دلیل بودجه و اقامت بوده است. امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد و بتوانم به ایران سفر کنم.»

او در نهایت با انتشار تصاویری از برج آزادی و کباب ایرانی از حضورش در ایران خبر داد. سفرنامه او به ایران را اینجا ببینید:





اولین تجربه ی غذاییش در گیلان را با خوتکا واویجکا آغاز کرد و به گفته ی او خوشمزه ترین غذای ایرانی است.
خوتکا فسنجان، ماهی سفید، ماهی کولی، سیر ترشی، سبزیجات محلی و دوغ از جمله مواد غذایی بودند که او در وعده ی ناهار تجربه کرد.
برای عصرانه رشته خوشکار را تست کرد و در وعده ی شام، کباب های خیابانی معروف رشت را.
روز بعد او به ماسوله رفت. در مسیر کلوچه فومن را تست کرد واز غذاهای محلی ماسوله نیز لذت برد.
در آخر نیز با روش استحصال و آماده سازی خاویار بلوگا آشنا شد و استروژن خالص درجه یک دریای کاسپین را تست کرد.

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/153
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir