در مصاحبه با آنا مشاور Bloom Consulting مطرح شد

برندسازی مکانی در پراگ جمهوری چک

آنا یک حرفه ای پرشور در برندسازی کشور و مکان است. سفر او با یک دوره کارآموزی در دفتر مشاور بلوم مادرید آغاز شد و از آن زمان او تجربه زیادی در کار در این زمینه به دست آورد. آنا که در پراگ به دنیا آمده و در چهار کشور مختلف تحصیل کرده یا کار کرده است، چشم انداز منحصر به فردی را به ارمغان می آورد که بر اساس تجربیات بین المللی و بینش های فرهنگی متنوع او شکل گرفته است. این یک لحظه کامل برای او برای بازگشت به مشاور بلوم پس از شروع حرفه ای در Nation and Place Branding است.
برندسازی مکانی در پراگ جمهوری چک
1403/08/16 - 18:04
تاریخ و ساعت خبر:
1324
کد خبر:
برند ملی -
آیا می توانید در مورد سفر خود به حوزه برندسازی ملت و مکان بگویید؟ چه چیزی شما را به سمت این تخصص کشاند؟

پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد خود در روابط بین الملل در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه چارلز در پراگ، چک، دوره کارآموزی پس از دانشگاه را در دفتر مشاور بلوم مادرید دنبال کردم. این تجربه باعث علاقه من به برندسازی ملت و مکان شد. پس از آن، من به سمت مشاوره در جایی که در Accenture کار می‌کردم، رفتم و بعداً در شهر پراگ مشغول به کار شدم. بازگشت به Bloom Consulting به نوعی دایره بسیار کاملی بود. در طول زندگی حرفه‌ای‌ام، به‌طور مستمر با علاقه‌ام به شکل‌دهی و تقویت هویت مکان‌ها، ارتباط نزدیکی با این حوزه داشته‌ام.

تجربه زندگی شما در پراگ چگونه بر کار و دیدگاه شما در مشاور بلوم در مادرید تأثیر گذاشته است؟

قبل از پیوستن به بلوم، من برای شهر پراگ کار می کردم، جایی که در توسعه استراتژی برندسازی شهر مشارکت داشتم. این تجربه عمیقاً بر زمان من در شرکت مشاور بلوم تأثیر گذاشت و باعث شد با جزئیات نمایندگی شهر و کشور بیشتر هماهنگ شوم.

جالب اینجاست که کار من در Bloom Consulting بیشتر آگاهی من را از تلاش های برند پراگ افزایش داده است. این باعث شده است که بیشتر متوجه نحوه معرفی شهر و چک باشم و به نکات ظریف در استراتژی های برندسازی آنها توجه کنم.

از کار در مشاور بلوم از چه چیزی بیشتر لذت می برید؟


اگرچه من در Bloom Consulting نسبتاً تازه کار هستم، تجربه من تا کنون فوق العاده شدید و مفید بوده است. جنبه ای که بیشتر از همه از آن لذت می برم یادگیری مداوم است. برخلاف نقش‌های قبلی‌ام که اغلب ساده و بر اساس معیارها بودند، کار در مشاور بلوم بسیار متفکرانه‌تر است. من این فرصت را دارم که از همکارانی با 10 تا 20 سال تجربه در این زمینه بیاموزم که باور نکردنی است.

یکی از هیجان انگیزترین جنبه های کار در بلوم، تنوع تیم ما است. همکاران از ملیت های مختلف، زمینه ها و دیدگاه های منحصر به فردی را به ارمغان می آورند و رویکرد ما را به مشتریان متنوع غنی می کنند. علاوه بر این، داشتن مشتریان از سرتاسر جهان به من امکان می دهد مکان های جدید را با جزئیات کاوش و یاد بگیرم، که واقعاً جذاب است.

چگونه می‌توانید فرهنگ، میراث و سنت‌های محلی را بدون استفاده از کلیشه‌ها در برندسازی مکان بگنجانید؟

این یک سوال کلیدی برای من قبل از شروع کار بود. این فرآیند فوق‌العاده دقیق است و شامل تحقیقات گسترده است. ما عمیقاً با جوامع محلی و مخاطبان بین المللی درگیر هستیم و طیف وسیعی از نظرات را جمع آوری می کنیم. با همکاری با مردم محلی، ما در تلاش هستیم تا ماهیت واقعی یک مکان را به تصویر بکشیم. این چیزی نیست که بتوان به سرعت به آن دست یافت. زمان و تلاش قابل توجهی می طلبد.

چیزی که به‌ویژه برای من جذاب است، میزان تحقیقات اجتماعی است. این کار به طور مداوم به من انگیزه می دهد و در مورد مکان ها و فرهنگ های جدید یاد می کنم. علاوه بر این، تعامل با مشتریان از ملیت‌های مختلف، تفاوت‌های فرهنگی جالبی را در ارتباطات و شیوه‌های تجاری نشان می‌دهد، که لایه دیگری از عمق را به کار اضافه می‌کند.

چه توصیه ای به کشور یا شهری دارید که به تازگی شروع به توسعه استراتژی برندینگ خود کرده است؟

توصیه من این است که تحقیقات کامل و مشاوره تخصصی را در اولویت قرار دهید. درک این نکته بسیار مهم است که برندسازی مکان یک فرآیند پیچیده است که نیاز به درک عمیق هویت منحصر به فرد مکان و نحوه درک آن دارد.

چگونه از آخرین روندها و تحولات در زمینه برندسازی ملت و مکان مطلع می شوید؟

من در درجه اول از طریق کنفرانس City Nation Place از آخرین روندها و تحولات در برندسازی Nation and Place مطلع می شوم. شرکت مشاور بلوم ارتباط نزدیکی با این رویداد دارد و من در حین کار برای شهر پراگ در آن شرکت کردم. آنجا بود که بعد از مدت ها از دوره کارآموزی ام با خوزه ارتباط برقرار کردم که تجربه بسیار خوبی بود. کنفرانس یک راه عالی برای به روز ماندن است.


منبع

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1324
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir