گفت و گو با ایمان المطیری درباره برندسازی مکان در عربستان سعودی

ورود شرکت مشاوره بلوم به همکاری با برندسازی ملی و مکانی در عربستان سعودی، تحت رهبری ایمان المطیری، نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در تلاش های برندسازی شهر و برندسازی مکان در این کشور است.
گفت و گو با ایمان المطیری درباره برندسازی مکان در عربستان سعودی
1403/08/16 - 17:54
تاریخ و ساعت خبر:
1323
کد خبر:
برند ملی - در این مصاحبه اختصاصی با خوزه فیلیپ تورس و ایمان المطیری، چشم انداز بلوم در عربستان سعودی و تأثیر تغییردهنده آن بر صحنه برندسازی مکان عربستان سعودی را بررسی می کنیم. به ما بپیوندید تا نیروهای محرک پشت این سرمایه گذاری هیجان انگیز و آینده امیدوارکننده آن را برای کشور و فراتر از آن کشف کنیم.


چرا ریاض؟

خوزه: شرکت مشاور بلوم مدتی است که با عربستان سعودی همکاری می کند. اولین بازدید من از این کشور در سال 2016 و در مراحل اولیه Vision 2030 بود. در سال 2020، بلوم این فرصت را داشت تا روی پروژه برند شهر ریاض کار کند. در این مدت در مناطق و شهرهای مختلف مانند سوده و مدینه نیز پروژه هایی انجام دادیم. در طول این سفر، این افتخار را داشتم که با افراد برجسته زیادی آشنا شوم.

آنچه بیش از همه مرا مجذوب خود کرد، توسعه سریع و دگرگونی قابل توجهی بود که کشور دستخوش آن بود. اشتیاق و پویایی که مردم در این روند از خود نشان دادند واقعاً چشمگیر بود. برای من آشکار شد که بلوم در نهایت نیاز به تأسیس دفتری در ریاض برای حمایت بیشتر از کار ما در این کشور پهناور دارد.

چگونه با هم آشنا شدید و چرا تصمیم گرفتید عملیات خود را در ریاض آغاز کنید؟

ایمان:

من اولین بار خوزه را در سال 2017 در انجمن City Place Nation در لندن ملاقات کردم، جایی که او من را با Bloom Consulting آشنا کرد. من تحت تاثیر روش شناسی و رویکرد استراتژیک مورد استفاده توسط شرکت مشاور بلوم برای تعریف ایده مرکزی برای مکان ها و شهرها قرار گرفتم. پس از آشنایی با پروژه های جهانی آنها، تصمیم گرفتیم مشاور بلوم را از طریق مشارکت با Destination Consultancy که به طور انحصاری دفتر مشاور بلوم در منطقه را نمایندگی می کند، به عربستان سعودی بیاوریم، به ویژه با توجه به ابتکارات قابل توجهی که در عربستان سعودی به عنوان بخشی از چشم انداز 2030 در حال انجام است.

خوزه:


ایمان یکی از افراد برجسته ای بود که در سفرهایم به عربستان تجربه همکاری با او را داشتم. با درک نیاز شهرها، مناطق و کل کشور عربستان سعودی به تمرکز بر برندسازی ملی، برندسازی شهر و برندسازی منطقه، تصمیم گرفتیم این دفتر را با هم بر اساس تخصص و چشم انداز مشترک و ارتباطات در این زمینه ایجاد کنیم.

چرا برای عربستان سعودی داشتن یک شرکت بین المللی در منطقه مهم است؟

ایمان:

ترکیبی از تخصص جهانی و دانش محلی برای موفقیت پروژه های ملی بسیار مهم است. با استفاده از تخصص Bloom Consulting در برندسازی ملی، برندسازی شهر، و برندسازی مکان همراه با درک مقصد از فرهنگ محلی، این استراتژی‌ها می‌توانند کارآمدتر و موثرتر در هر دو سطح استراتژیک و عملیاتی اجرا شوند.

ژوزه، دیدگاه شما در این مورد چیست؟

خوزه:

من معتقدم که این امر برای شهرهای عربستان سعودی حیاتی است، به خصوص که هدف آنها تعامل با بازارهای بین المللی است. شرکت مشاور بلوم می تواند تجربه و تخصص گسترده خود را به منطقه و کشور برساند. با بیش از 20 سال تجربه در برندسازی ملی، ما وقف حمایت از آرمان های عربستان سعودی در این زمینه هستیم.

دفتر مشاور بلوم ریاض چه خدماتی ارائه خواهد داد؟

خوزه:

دفتر مشاور بلوم ریاض خدمات مربوط به برندسازی ملی و برندسازی مکان، ساخت مکان و توسعه گردشگری از جمله تجزیه و تحلیل مکان را ارائه خواهد کرد.

ایمان، می‌توانید در مورد چشم‌انداز خود از دفتر مشاور بلوم ریاض بیشتر توضیح دهید؟

ایمان:

ما مطمئن خواهیم شد که استراتژی های ما در هماهنگی نزدیک با مشتریان اجرا می شوند. چشم انداز ما ارتقای شهرها و مکان های عربستان سعودی به یک پلت فرم جهانی از نظر جذب گردشگر، جذب سرمایه گذاری، ترویج صادرات محصولات و فرهنگ، و جذب استعدادها با نمایش کیفیت استثنایی زندگی در عربستان سعودی است.

چیز دیگری که می خواهید اضافه کنید؟

خوزه:

ما ورود عربستان سعودی را به خانواده شرکت مشاور بلوم خوش آمد می‌گوییم، زیرا این امر تخصص و بینش فرهنگی ارزشمندی را به همراه دارد. این یک همکاری بسیار مهم است زیرا اولین دفتر عرب زبان ما است. با توجه به دگرگونی قابل توجه در منطقه عربی، ما معتقدیم که در موقعیت خوبی قرار داریم تا تأثیر مثبت بگذاریم. "اهلا و سهلا" (به تیم مشاور بلوم، خوش آمدید!)

ایمان:

متشکرم. من در مورد نتیجه موفقیت آمیزی که مشاور بلوم در عربستان سعودی به دست خواهد آورد هیجان زده هستم!

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1323
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir