رونق نوشت افزار ایرانی؛ واکاوی مسائل و راهکارهای تقنینی

نوشت افزار به عنوان محصولی فرهنگی و یکی از زیرشاخه های راهبردی صنایع خلاق، با زندگی روزمره اکثر افراد جامعه (به ویژه کودکان و نوجوانان) عجین است. با وجود رشد چشمگیر زیست بوم نوشت افزار طی یک دهه اخیر، همچنان از لحاظ فرهنگی، غلبه با محصولات شخصیت محور معارض (عمدتاً آمریکایی) است. اسناد و مصوبات موجود در این حوزه به رغم تمرکز بر ابعاد فرهنگی، به تکرار سیاست های کلی حوزه فرهنگ محدود شده و جهت راهبردی مشخصی را نمایان نمی کنند. مصوبات قوه مجریه نیز اگرچه بر تسهیل گری و حمایت از محصولات تولید داخل تأکید دارند ولی نهادها و دستگاه های مسئول اغلب از تعامل و توان اجرایی و نظارتی کافی برخوردار نیستند.
رونق نوشت افزار ایرانی؛ واکاوی مسائل و راهکارهای تقنینی
1403/08/15 - 17:05
تاریخ و ساعت خبر:
1320
کد خبر:
برند ملی - محوری ترین مسائل و چالش های سیاستی و تقنینی این حوزه عبارتند از: خلأ جدی در نظام آماری، گردش اطلاعات و مدیریت دانش، سیاست ها و تصمیم های ناگهانی و غیرکارشناسانه، نابسندگی حلقه های پیشینی محصولات شخصیت محور بومی، شکل نگرفتن زنجیره پایدار محتوا در بازارپردازی فرهنگی، کاستی های آموزش نیروی انسانی، سازوکارهای غیرهدفمند تأمین مالی و مالیات ستانی، ممنوعیت های ناسنجیده وارداتی و معضل قاچاق و نیز محدودیت های صادراتی ناشی از مالکیت معنوی و مبادلات ارزی.
در راستای ساماندهی مسائل یاد شده، راهکارهای ذیل پیشنهاد می شوند: ایجاد نظام آماری و بسترهای اطلاع رسانی و دانش افزایی، بازنگری در شیوه اتخاذ سیاست های مداخله گرایانه (به ویژه ممنوعیت واردات) ، افزودن محصولات نوشت افزار به فهرست کالاهای فرهنگی مشمول تسهیلات مالیاتی، ساماندهی مقررات داخلی مالکیت معنوی نسبت به استفاده از حق تألیف محتوای خارجی، تسهیل دسترسی و به کارگیری فناوری های به روز و پیشرفته در تولید، ارتقای کمّی و کیفی سطح آموزش حرفه ای و مهارت های کسب وکار و ایجاد شرکت های مدیریت خدمات صادرات.

گزارش را از اینجا مطالعه و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1320
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir