ستاره های صادراتی بر شانه شرکت های دانش بنیان

باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان Iran Hi-Tech Company Club=IHTECC با ماموریت ارتقای برند ملی در بازارهای بین المللی در سال 98 شروع به کار کرد. ایده ی ایجاد این باشگاه از آن جا شکل گرفت که بسیاری از شرکت های دانش بنیان داخلی برای رقابت با دیگر شرکت های بین المللی آماده می شدند، اما در عمل به میزان فروش خوبی دست پیدا نمی کردند. پس از بررسی و تحقیقات متعدد مشخص شد، برند ملی ایران در جهان نیاز به ارتقا دارد. تا جایی که اگر این برند و نام به جایگاه اصلی خود دست نیابد، فروش شرکت های ایرانی توانمند ضربه جبران ناپذیری را متحمل می شود.
ستاره های صادراتی بر شانه شرکت های دانش بنیان
1403/08/15 - 15:59
تاریخ و ساعت خبر:
1317
کد خبر:
برند ملی - در راستای همین هدف، باشگاه شرکت های دانش بنیان شکل گرفت و پس از آن شروع به پیگیری چهار وظیفه زیر کرد:

ارزیابی
عارضه یابی
توانمندسازی
ارزیابی شرکت های صادراتی دانش بنیان

ارائه ی خدمت به شرکت ها متناسب با نیاز آن ها صورت می گیرد. از این رو ابتدا باید جایگاه شرکت ها طی فرآیند ارزیابی مشخص شود. از آن جا که ارزیابی شرکت ها با هدف توانمدسازی صادراتی آن ها انجام می شود، معیارهای ارزیابی نیز باید با همین هدف تعیین شود.

پس از شروع فاز مطالعاتی و مشاوره با نخبگان این حوزه معیارهای ارزیابی صادراتی به شرح زیر مشخص شد:

لزوم ساخت ایران بودن
دارای تیم R&D متخصص
دارای توان تولید انبوه
دارای مجوزهای لازم کیفیت عملکردی
دارای سابقه فروش داخلی
دارای سابقه صادراتی
دارای محصول Hi-Tech
دارای کیفیت مطلوب از نظر طراحی صنعتی
دارای رفتار حرفه ای در تعاملات بین المللی
دارای وب سایت مطلوب به زبان انگلیسی
دارای قابلیت رقابت از نظر قیمت
دارای ظرفیت ارائه خدمات پس از فروش بین المللی
دارای تاییدیه ها و استانداردهای بین المللی
پس از بررسی معیارهای ارزیابی، بنا بر وزن هریک از شاخص ها امتیازی برای شرکت تعیین می شود. مجموع امتیازات شرکت به همراه میزان فروش در بازار بین الملل سطح آن شرکت را در مقایسه با دیگر شرکت ها مشخص می کند.

در باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان IHTECC (آی اچ تک) 5 سطح زیر برای شرکت ها وجود دارد:

شرکت های مستعد
شرکت های دوستاره
شرکت های سه ستاره
شرکت های چهارستاره
شرکت های پنج ستاره

در سال 1401 تعداد 1300 شرکت ارزیابی فنی شدند که از این میان 957 شرکت با ارزیابی کامل ستاره های صادراتی خود را دریافت کردند. با تعیین ستاره های صادراتی هر شرکت نسبت به جایگاه و پتانسیل خود برای صادرات آگاه شده و می تواند درصدد رفع مشکلات خود برآید و برای ارتقا به سطوح بالاتر تلاش کند.


عارضه یابی شرکت های صادراتی دانش بنیان

آی اچ تک برای عارضه یابی شرکت ها نیز برنامه ای تدارک دیده است. این مرکز با ارائه گزارش عارضه یابی به شرکت ها، نقش چشم بینای آن ها در مسیر صادرات را ایفا می کند. گفتنی است مراحل ارزیابی و عارضه یابی در دیگر مراکز با هزینه های هنگفت انجام می شود، این در حالی است که باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان این فرآیند را به صورت کاملا رایگان برای شرکت های دانش بنیان انجام می دهد.


توانمندسازی شرکت های صادراتی دانش بنیان

پس از ارزیابی و شناخت عارضه های شرکت های دانش بنیان، نوبت به توانمندسازی آنان با رفع مشکلات و کمبودها می رسد. برخی مشکلات شرکت ها بنیادی هستند و نیاز به اصلاح ساختاری دارند. برخی دیگر مثل دریافت مجوز و استانداردهای بین المللی با حمایت های مالی شرکت ها رفع می شوند. در گام بعدی جایگاه شرکت در یک سطح خوب تثبیت می شود و پس از آن نیاز به ارتقای جایگاه آن ها ایجاد می شود. در تمام این مراحل باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان حامی شرکت هاست.

همچنین این مرکز با برنامه های متعدد سعی در تسهیل روند توانمندسازی و رشد شرکت ها دارد. این برنامه ها نشان دهنده ی رویکرد فعالانه ی باشگاه در رشد و توسعه بازار جهانی شرکت های دانش بنیان صادراتی دارد. این برنامه ها شامل موارد زیر می شود:

ایجاد و ساماندهی دفاتر صادراتی در کشورهای هدف
تشکیل کنسرسیوم های تخصصی صادرات
ایجاد برند مشترک
کمک به تامین مالی شرکت ها در مسیر صادرات
توسعه بازار خدمات تخصصی
ایجاد سبد محصول صادراتی
گردهمایی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان

جهت اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط اینجا کلیک کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1317
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir