راهبردهای بازاریابی و برندسازی توریسم حلال در کشورهای اسلامی

یکی از مسائل اساسی ما در زمینه توریسم این است که به رغم وجود ظرفیت‌های فراوان در زمینه‌های مختلف گردشگری، چرا هنوز از جایگاه بایسته برخوردار نیستیم؟ یک پاسخ به این سوال را می‌توان از منظر برندسازی و بازاریابی بررسی کرد. در واقع می‌توان گفت که ورود ما به عرصه گردشگری همراه با یکسری اصول مورد توافق تمامی ذی‌نفعان عرصه‌های سیاستگزاری، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت زیرساخت‌ها نبوده و نیست و اقدامات مقطعی و موردی در خلاء یک عزم جدی بر ورود به این بازار عظیم نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.
راهبردهای بازاریابی و برندسازی توریسم حلال در کشورهای اسلامی
۱۴۰۳/۰۸/۱۵ - ۰۹:۵۸
تاریخ و ساعت خبر:
۱۳۰۹
کد خبر:
برند ملی - از طرف دیگر شاهد هستیم که ایکریک در چند سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری را با تأکید بر ایجاد و ترویج برند حلال در عرصه مواد غذایی، پزشکی- داوریی و آرایشی و همچنین خدمات حلال همچون گردشگری و بانکداری حلال آغاز کرده است. که به نظر می‌رسد بعد از تثبیت شدن موضوع غذای حلال، اینبار بخش توریسم حلال - حسب یکسری تشخیص‌های درست- در اولویت قرار گرفته است. در این مرحله آغازین، یک گفتمان بیش از اسناد نویسی می‌تواند به ایجاد یک اجماع در محافل مختلف کمک کرده و برند گردشگری حلال را بیش از یک سند سازمانی و کار اداری، به یک باور عمومی برای تمامی دست‌اندکاران این عرصه تبدیل سازد.
هدف نویسنده معرفی ۱۰ استراتژی ورود در حوزه برندسازی و بازاریابی گردشگری حلال می‌باشد و برای این منظور طیف وسیعی از اسناد و مدارک داخلی و خارجی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که ورود در حوزه گردشگری حلال برای کشور ایران بسیار سهل و ممتنع می‌باشد، و در عین سادگی و وجود ظرفیت‌های بسیار بالا جهت ورود در این حوزه سودآور اقتصادی، مسائلی در سطوح سیاستگزاری، زیر ساختی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که عزمی جدّی را می‌طلبد تا از رهگذر نهادینه کردن و بازتولید مفهوم حلال در شئونات مختلف، به عملیاتی ساختن آن نه تنها در نشان‌گزاری و نمادهای شکلی، بلکه در رفتارهای فردی، جمعی و سازمانی بپردازد.

از اینجا مطالعه و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/۱۳۰۹
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
۱۴۰۳/۱۲/۱۳ - ۰۱:۴۰ _ تعداد بازدید: ۷۶۹
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
۱۴۰۳/۰۸/۲۳ - ۱۵:۳۶ _ تعداد بازدید: ۶۹۴
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال ۲۰۲۴، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال ۲۰۲۴
۱۴۰۳/۰۸/۰۴ - ۲۲:۵۹ _ تعداد بازدید: ۵۰۱
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
۱۴۰۳/۰۷/۱۶ - ۰۹:۴۴ _ تعداد بازدید: ۳۶۷
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

۰۲۱-۱۲۳۴۵۶۷۸

info@irbrand.ir