آیا در کشوری تقسیم شده، برندها می توانند ما را کمی به هم نزدیکتر کنند؟

بسیاری از مردم می‌خواهند برندهایی که می‌خرند در سیاست خنثی باشند—شاید این بی‌طرفی بتواند یک حد وسط نادر باشد.
آیا در کشوری تقسیم شده، برندها می توانند ما را کمی به هم نزدیکتر کنند؟
1403/08/08 - 22:23
تاریخ و ساعت خبر:
1248
کد خبر:
برند ملی - پیتر بیکر از نیویورک تایمز اخیراً نوشت که سال 2024 شاهد «برخورد دو رئیس جمهور کاملاً متفاوت، رئیس جمهور آمریکای آبی در برابر رئیس جمهور آمریکای سرخ» خواهد بود. بیکر می‌گوید این شکاف چیزی فراتر از لیبرال در مقابل محافظه‌کار است. بلکه شکافی است در حوزه «نژاد و مذهب و فرهنگ و اقتصاد و دموکراسی و مهمتر از همه شاید درباره هویت». به نظر می رسد هیچ کسی افقی از وحدت نمی بیند. بدون توجه به نتیجه، یک چیز مسلم است: ما احتمالاً برای سال‌های آینده عمیقاً اختلاف خواهیم داشت.

علاوه بر این، هر نهادهای سنتی - از ارتش گرفته تا رسانه‌ها، دادگاه‌ها تا کلیساها - دیدگاه‌های متفاوتی را ترسیم می‌کند. مفاهیمی مانند اعتماد مشترک و تحسین جمعی در بهترین حالت عجیب به نظر می رسند. آیا در یک کشور عمیقاً تقسیم شده، امکان یک اجماع خنثی وجود دارد؟

این برند برند من است، این برند برند شماست

ما در این پژوهش می‌خواستیم ببینیم که برندها در این شکاف جامعه در کجا قرار دارند. آیا امروزه مارک های "قرمز" و مارک های "آبی" وجود دارد؟ برندهای لیبرال و برندهای محافظه کار؟ این یک سوال تحقیقاتی است که ممکن است یک دهه پیش عجیب به نظر می رسید، اینکه فکر کنیم یک چیپس، یک نوع بیمه خانه، یک بطری آبجو، یا یک مارک کفش تنیس وابستگی سیاسی خاصی دارد. اما نقش برندها در زندگی ما تکامل یافته است، قطبی شدن همه جانبه شده است، و احمقانه نیست که بگوییم ممکن است اکنون در دنیای شلوار جین آبی و قرمز زندگی کنیم.

ما 245 برند را با پرسش یک سوال ساده از بیش از 20000 نفر بررسی کردیم: "آیا این برند ارزش های شما را نمایندگی می کند؟" سپس با توجه به وابستگی سیاسی اعلام شده به پاسخ ها نگاه کردیم. آیا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ارزش‌های مشترکی با برندهای مشابه دارند؟ یا آیا اردوگاه های تجاری وجود دارد که بر اساس خطوط حزبی تقسیم شده اند؟

نتایج ما را شگفت زده کرد. اکثریت قریب به اتفاق برندهایی که ما بررسی کردیم (70٪) خنثی بودند. به این معنی که وابستگی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تفاوت چندانی نداشت.

"وابستگی" سیاسی 245 برند

روش‌شناسی: ما با مقایسه درصد دموکرات‌هایی که به‌شدت احساس می‌کنند برند ارزش‌هایشان را به اشتراک می‌گذارد، یک برند را به‌عنوان گرایش لیبرال یا «محافظه‌کار» دسته‌بندی می‌کنیم و به نسبت درصد جمهوری‌خواهانی که همین پاسخ را بدهند نیز همینطور. زمانی که این نسبت ها بیشتر از 10 نقطه از هم فاصله داشته باشند، برند تجاری را متمایل به آن گرایش سیاسی می کنیم، در غیر این صورت آنها را به عنوان خنثی طبقه بندی کردیم.

مشتریان میل به بی طرفی دارند

یک مطالعه اخیر CNBC نشان داد که مصرف کنندگان نسبت به برندهایی که از اهداف سیاسی خاص حمایت می کنند بی علاقه هستند. بر اساس این مطالعه، 58 درصد از شهروندان معتقدند که اتخاذ موضع برای شرکت ها در مورد مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مناسب نیست (در مقابل 32 درصد که معتقدند مناسب است). دموکرات‌ها و افراد جوان‌تر نسبت به برندهایی که موضع‌گیری سیاسی می‌کنند، تمایل دارند نگاه مطلوب‌تری داشته باشند، در حالی که افراد مسن‌، کم‌درآمد و به ویژه جمهوری‌خواهان به آن تمایلی نشان نمی دهند.

علاوه بر این، درصد آمریکایی‌هایی که می‌خواهند برندها در مورد رویدادهای جاری اظهار نظر کنند، در سال‌های اخیر کاهش یافته است، احتمالاً به دلیل اشباع بیش از حد یا نا امیدی سیاسی از شرایط ، آنها به طور عملی در یک محیط اقتصادی نسبت به قیمت حساس تر هستند و کمتر به موارد دیگر حساسیت به خرج می دهند.


"بی طرفی" به معنای "بدون ارزش" نیست

برای برندهای انبوهی که بر رشد گسترده متمرکز شده‌اند، ما قویاً معتقدیم که شرکت‌های برنده همچنان از ارزش‌های عمیق و معنی‌دار دفاع می‌کنند - اما این ارزش‌ها جز جدایی ناپذیر چیزی نیست که می فروشند و از طیف سیاسی فراتر است.

Dove با اصالت و زیبایی واقعی، Crocs با راحتی خود، T-Mobile تبدیل شدن به "غیر حامل"، Brooks کفش‌هایی را می‌فروشد که طراحی شده‌اند تا احساس سرزندگی بیشتری داشته باشید. اینها همه برندهایی هستند که 65% + در بین گرایشات سیاسی جمهوری خواهان و دموکرات ها بیشتری اشتراک را دارند و البته ارزش های واضحی را هم در ماموریت شان ترویج می کنند.

به طور خلاصه، برندها باید برای نیازهای جهانی و مشترک انسان ها تلاش کنند و زمان خود را صرف پرداختن به مسائل حزبی نکنند و جامعه آمریکایی علاقه ای به این موضوع ندارد.

همچنین نتایج نشان می دهد که این "بی طرفی" می تواند برای اکوسیستم کسب و کار نشانه خوبی باشد. ما رشد شاخص‌شده قیمت سهام برندهای «خنثی» در مقابل «قطبی‌شده» را از ژانویه 2022 تا امروز تحلیل کردیم و دریافتیم که برندهای «خنثی» به طور مداوم عملکرد مالی قوی‌تری دارند.

قدرت وحدت برندها

بر اساس نظرسنجی تحقیقاتی پیو در ژوئیه 2023، 90 درصد آمریکایی ها زمانی که به سیاست فکر می‌کنند، گاهی یا همیشه احساس خوبی از آن ندارند. بیشتر آنها هنگام صحبت در خصوص مسائل سیاسی احساس عصبانیت می کنند. تعداد کمی از آنها احساس امیدواری نسبت به مسائل سیاسی دارند. تعداد اندکی نیز از بحث سیاسی حس مثبتی تجربه می کنند.

این نتیجه سرخورده کننده است. و مطمئناً، مسائلی که ما را از هم جدا می کند، مهم و با اهمیت هستند، اما تقریباً همه نیز آرزو می‌کنند که ای کاش کمی کمتر تقسیم‌بندی می‌شدیم. برندها می‌توانند یک پل باشند. آن‌ها می‌توانند نقشی در برقراری ارتباط با ما در مورد آنچه به اشتراک می‌گذاریم ایفا کنند - عشق به دویدن، اشتیاق به ماشین، یک تفریح مورد علاقه، یک سرگرمی خانوادگی. چیزی که بین همه آمریکایی ها مشترک است، فرای قرمز یا آبی بودن : برندها نقشی حیاتی در زندگی ما دارند. ما فکر می کنیم که آنها می توانند نقشی در گرد هم آوردن ما داشته باشند. این برند ها برای من و شما ساخته شده است.

منبع : فست کمپانی

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1248
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir