شرکت کارخانجات ریسندگی، بافندگی و پوشاک جامعه با بیش از سه دهه فعالیت درخشان در حوزه نساجی، در سال 1364 بر اساس نیاز جامعه ایرانی بنا گردیده و مجموعه ای کاملا غیر انتفاعی است . این مجموعه یکی از بزرگترین کارخانجات تولید کننده پارچه فاستونی و پوشاک در ایران است که با بکارگیری آخرین فناوری صنعت نساجی جهان و نیز نوآوری در تولید، در سایه مدیریت علمی، فعال و پویا توانسته است امروزه نقطه درخشانی از یک صنعت بزرگ شود، که تولیدات آن از نظر کیفی با بهترین محصولات فاستونی دنیا رقابت کند.
برند ملی - در وب سایت این برند ایرانی آمده است: این کارخانه قطعا یکی از به روزترین کارخانجات در ایران و همچنان همگام با بهترینها در خاورمیانه می باشد، تمامی مراحل تولید پارچه و پوشاک بطور متمرکز در کارخانجات ریسندگی، بافندگی و پوشاک جامعه انجام می پذیرد. خط تولید و تمامی ماشین آلات نساجی این مجموعه از کشور سوئیس، آلمان و ایتالیا پیوسته به روز می گردد. استفاده از بهترین مواد اولیه از نقاط مختلف دنیا ( پشم از استرالیا و ترویرا از آلمان ) و برخوردار بودن از تکنولوژی روز دنیا و نیز با رعایت نمودن تمامی استانداردهای تولید و مدیریت جهانی در سایه مدیریت پویا کیفیت محصولات جامعه را قابل رقابت با تمامی برندهای مطرح دنیا گردانیده است. بطوریکه محصولات این کارخانجات به کشورهای خاورمیانه و اروپایی صادر می گردد. محصولات جامعه تحت لیسانس برند “سلکا” و “هیلد” انگلستان تولید و عرضه می گردند.
هم اکنون تولید واحد پارچه با ظرفیت 12000 متر در هر روز و ظرفیت تولید واحد پوشاک روزی 700 ثوب کت و 1400 ثوب شلوار می باشد.
این تولیدات حاصل همکاری بیش 1200 نفر از مجرب ترین کارکنان، مهندسین و متخصصین پوشاک کشور می باشد. مهندسین نساج این مجموعه با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی، فرهنگی و بومی قادر به تولید مناسب ترین پارچه های فاستونی جهت انواع مصارف ( مجلسی ، اداری ، روزانه … ) می باشند و همچنین طراحان مد و لباس ، با بهره گیری از هنر و نوآوری ، قادر به طراحی انواع پوشاک دوخته، متناسب با هرنوع سلیقه و فیزیک ایرانی و غیر ایرانی می باشند به نحوی که این مجموعه قادر به پوشش دادن هر نوع اندامی ( سایز و دراپ ) می باشند.
منشور اخلاقی
«لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَٰکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِکَهِ وَالْکِتَابِ وَالنَّبِیِّینَ وَآتَي الْمَالَ عَلَيٰ حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبَيٰ وَالْیَتَامَيٰ وَالْمَسَاکِینَ وَابْنَ السَّبِیلِ وَالسَّائِلِینَ وَفِی الرِّقَابِ وَأَقَامَ الصَّلَاهَ وَآتَي الزَّکَاهَ وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا ۖ وَالصَّابِرِینَ فِی الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِینَ الْبَأْسِ ۗ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ صَدَقُوا ۖ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ»
«نیکوکاری آن نیست که روی به جانب مشرق یا مغرب کنید (چه این چیز بیاثری است) لیکن نیکوکاری آن است که کسی به خدای عالم و روز قیامت و فرشتگان و کتاب آسمانی و پیغمبران ایمان آرد و دارایی خود را در راه دوستی خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان و گدایان بدهد و در آزاد کردن بندگان صرف کند، و نماز به پا دارد و زکات مال (به مستحق) بدهد، و نیز نیکوکار آنانند که با هر که عهد بستهاند به موقع خود وفا کنند و در حال تنگدستی و سختی و هنگام کارزار صبور و شکیبا باشند. (کسانی که بدین اوصاف آراستهاند) آنها به حقیقت راستگویان و آنها به حقیقت پرهیزکارانند.»
ما کارکنان شرکت کارخانجات ریسندگی، بافندگی و پوشاک جامعه با استعانت از خدای متعال و با هدف کسب رضایت او پیمان می بندیم، به منظور تحقق اهداف والای این شرکت و ارائه خدمات مطلوب و ارزش آفرین به مشتریان و حرکت مستمر به سوی تعالی سازمانی، همواره متعهد و مجری اصول اخلاقی زیر باشیم:
۱. خداوند را همواره ناظر بر رفتار و اعمال خود دانسته و به منظور کسب رضایت او از طریق رعایت اصول اخلاقی و اعتقادی کوشا بوده و تقوا، عدالت، شرف و اعتدال را سر لوحه گفتار و کردار خود قرار دهیم.
۲. بر رعایت و اجرای کامل قوانین کشور و مقررات و ضوابط اداری شرکت در همه حال پایبند باشیم.
۳. مشتری را به عنوان یک شریک تجاری، عاملی برای رشد و بقای خود دانسته و خود را متعهد به پاسخگویی و امانت داری و شفافیت در قبال او بدانیم.
۴. کارکنان شرکت جامعه به عنوان ارزشمندترین منابع به حساب می آیند ، لذا تردیدی در اثر گذاری پندار، رفتار و کردار آنها در مراجعین نداریم.
۵. استفاه بهینه از منابع و امکانات شرکت و جلوگیری از اسراف و تبذیر با رعایت صرفه جویی خردمندانه را وظیفه خود دانسته و همواره مصالح شرکت را در این زمینه و در انجام مسئولیت های خود در نظر بگیریم و از هرگونه سوء استفاده از موقعیت شغلی و تبعیض در تعاملات و ارتباطات کاری و افشای اطلاعات و اسرار سازمانی پرهیز نماییم.
۶. هرگونه انتقاد، اظهارنظر و پیشنهاد از سوی مشتریان و همکاران را مشتاقانه ارج نهاده، انتظارات، توقعات، نیازها و شکایات مشتریان را فرصتهای راهبردی برای بالندگی و بهسازی فرآیندهای درون سازمانی دانسته و از آن در راستای ارتقای خود و شرکت استفاده نماییم.
وب سایت شرکت کارخانجات جامعه