معرفی برند با کیفیت ایرانی : پوشاک جامینه

بنیان شرکت جامینه در سال 1359 نهاده شد. این شرکت در ملکی تجاری به وسعت 600 متر در شمال تهران شروع به فعالیت کرد. جامینه فعالیت خود را با راه‌اندازی خط تولید کوچکی برای طراحی و دوخت شلوار آغاز نمود. این سرآغاز که همراه با تفکری صنعتی بود، تنها با حضور 36 نفر نیروی ماهر و زبردست، گام بزرگی در مسیر صنعتی شدن جامینه نهاد. بدین ترتیب نخستین خط تولید زنجیره‌ای دوخت شلوار در جامینه راه‌اندازی شد.
معرفی برند با کیفیت ایرانی : پوشاک جامینه
1403/08/07 - 10:32
تاریخ و ساعت خبر:
1206
کد خبر:
برند ملی - مهندس عبدالرضا نیک‌نژاد متولد 1331 در مشهد است. پدرش تاجری کهنه‌کار و فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران بود. وی درباره پدرش می‌گوید: “ایشان به ما نصیحت کرد که مهم نیست در چه رشته‌ای درس می‌خوانید و یا چه حرفه‌ای را انجام می‌دهید. سعی کنید در هر کاری که حضور دارید، بهترین باشید.” بدین ترتیب مسیر زندگی فرزندان خود را بر اساس علایق آنها تعریف نمود. ایشان در سن 14 سالگی به همراه خانواده جهت ادامه تحصیل به انگلستان مهاجرت کرد و دوره‌ متوسطه را در این کشور گذراند.

وی با توجه به نصیحت پدرش علاقه اصلی خود را دنبال کرد. نیک‌نژاد درباره علاقه خود به پوشاک می‌گوید: “بخاطر قد کوتاه و اندام چهارشانه‌ای که به خاطر ورزش داشتم، کوپ لباس‌های انگلیس برای تن من مناسب نبود. از آنجا که مجبور بودم لباس‌ها را متناسب با اندام خود تعمیر کنم، با حرفه خیاطی آشنایی پیدا کردم. پس از گذشت زمانی کوتاه، توانستم لباس‌هایم را تعمیر کنم. با اینکه مهارت خاصی در کار الگوسازی و دوخت لباس نداشتم، با صبر و حوصله توانستم لباسی را از ابتدا برای خود بدوزم. دوخت این لباس مورد تشویق دوستانم قرار گرفت. زمانی که در رشته کامپیوتر مشغول به تحصیل بودم، به حرفه طراحی لباس علاقمند شدم و همزمان با دانشگاه در دوره‌های طراحی و الگوسازی نیز شرکت کردم.”

وی پس از این دوره به ایران بازگشت و در کارخانه جامکو به عنوان مدیر بخش طراحی پوشاک به مدت 3 سال فعالیت نمود. سپس با همکاری دوست و شریک تجاری خود یک خط تولید شلوار تک با نام “به دوز” راه‌اندازی کردند. نیک‌ نژاد با توجه به دانش و تجربیات خاص پیشین، همواره به دنبال راه‌اندازی خط تولید صنعتی و انبوه بود. وی در سال 1359 شرکت جامینه را در فضایی متعلق به پدرش واقع در بلوار ناهید شرقی جردن تاسیس نمود. این شرکت با فعالیت 36 کارگر و راه‌اندازی خط تولید شلوار تک مردانه کار خود را آغاز نمود.

سابقه علمی او در رشته کامپیوتر و علاقه به همگام‌سازی صنعت تولید پوشاک جامینه با تکنولوژی روز دنیا، عبدالرضا نیک‌نژاد را مصمم ساخت تا سیستم شبکه کامپیوتری “Novel” جامینه را در سال 1367 راه‌اندازی نماید. نیک‌نژاد به راه‌اندازی کارخانه صنعتی تولید پوشاک آقایان در فضایی وسیع و با دستگاه‌های پیشرفته مطابق با استانداردهای روز دنیا علاقه مند بود. در نهایت وی در سال 1383 به خواسته خود رسید و کارخانه تولید پوشاک آقایان جامینه را در فضایی به وسعت 6500 مترمربع در شهرک صنعتی عباس‌آباد، همراه با ماشین‌آلات پیشرفته تاسیس نمود.

تاریخچه جامینه

بنیان شرکت جامینه در سال 1359 نهاده شد. این شرکت در ملکی تجاری به وسعت 600 متر در شمال تهران شروع به فعالیت کرد. جامینه فعالیت خود را با راه‌اندازی خط تولید کوچکی برای طراحی و دوخت شلوار آغاز نمود. این سرآغاز که همراه با تفکری صنعتی بود، تنها با حضور 36 نفر نیروی ماهر و زبردست، گام بزرگی در مسیر صنعتی شدن جامینه نهاد. بدین ترتیب نخستین خط تولید زنجیره‌ای دوخت شلوار در جامینه راه‌اندازی شد.

کارخانه جامینه پس از گذشت 3 سال فعالیت در صنعت پوشاک و کسب سهم ارزشمندی از بازار ایران، به منظور توسعه و دریافت پروانه صنعتی، به ملکی با وسعت 3000 مترمربع در منطقه علی‌آباد واقع در جنوب تهران انتقال یافت. جامینه با اهتمام و تلاش کارکنان خود توانست در سال 1363 خط تولید کت تک را نیز راه‌اندازی کند و با سیستم و استاندارد ایتالیایی، تولید کت و شلوار جامینه را با طراحی ظریف و کیفیتی ارزشمند آغاز نماید. با توجه به بازار سنتی ایران و نبود جایگاهی مناسب برای فروش پوشاک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران، عبدالرضا نیک‌نژاد در سال 1371 با همکاری چندین برند معروف، سیستم زنجیره‌ای را بنیانگذاری کرد تا این گروه بتواند فروشگاه‌های زنجیره‌ای را راه‌اندازی و مدیریت نماید.

بدین منظور اولین فروشگاه در فضایی به مساحت 750 مترمربع راه‌اندازی شد و طبق توافق، تصمیم بر این شد به تعداد 7 عضوی که در این مجموعه فعالیت خود را آغاز کردند، هر سال فروشگاه جدیدی افتتاح شود تا پس از تاسیس 7 فروشگاه، هلدینگی در زمینه تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وجود آورند. در همین راستا اولین فروشگاه به نام بانی نیک راه‌اندازی شد. اما متاسفانه به دلیل عدم همراهی سایر شرکا، این پروژه بزرگ به ثمر نرسید.

با توجه به تخصص و تجربیات کاری موسس جامینه در بخش تولید پوشاک آقایان به سبک ایتالیایی، با تشویق و حمایت وزارت صنایع و با هدف صادرات پوشاک به اروپا، پروژه توسعه کارخانه جامینه در شهرک صنعتی عباس آباد به مرحله اجرا در آمد و خطوط تولید تخصصی کت و شلوار در پروژه جدید راه‌اندازی شد. بنابراین پس از موافقت وزارت صنعت و معدن و با بررسی‌های لازم، با به‌روزترین فناوری ماشین آلات، سیستم برش از فرانسه، سیستم‌های پرس و فینیشینگ از ایتالیا و ماشین‌آلات دوخت آلمان و ژاپن، جامینه گام بزرگی در صنعت پوشاک ایران و تولید پوشاک آقایان نهاد.

زمین مورد نظر در شهرک صنعتی عباس آباد که تقریبا نزدیکترین شهرک صنعتی به تهران بود، خریداری شد. با توجه به آغاز تحریم‌های ایران در سال 1383، پروژه ساخت و راه‌اندازی کارخانه سرعت یافت تا این تحریم‌ها مانع ورود ماشین‌آلات و سبب اختلال در برنامه‌ریزی نگردد. کارخانه جدید با تلاش بسیار در سال 1388 به بهره‌برداری رسید. این مجموعه در فضایی به مساحت 6500 مترمربع با 4 خط تولید کت و شلوار و 2 خط تولید پیراهن با این هدف راه‌اندازی شد که ظرفیت تولید بالغ بر 1000 دست کت و شلوار، 1000 عدد شلوار تک و 2000 ثوب پیراهن و نیز کارآفرینی برای بیش از 900 نفر را به شکل مستقیم به همراه داشته باشد.

چشم انداز

طراحی و تولید پوشاک آقایان در ایران با الهام گرفتن از برندهای برتر دنیا، از مهمترین اهداف جامینه است. ایده‌پردازی در طراحی پوشاک و خلق فرآیندهای نوین در جهت افزایش بهره‌وری و کیفیت محصولات از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برای دستیابی به نامی آشنا در جهان است. طراحی و تولید پوشاک در کارخانه جامینه مطابق با استانداردهای روز دنیا مبتنی بر نیاز و سلیقه مشتریان است. این شرکت فرصتی ویژه برای حضور افراد هنرمند و بااستعدادی است که انگیزه و پشتکار فراوانی دارند تا در مسیر رشد و توسعه این واحد صنعتی پوشاک به ما یاری رسانند. توسعه فروشگاه‌ها با محصولات جدید و متنوع از دیگر اهدافی است که این مجموعه در نظر دارد تا تجربه یک خرید خاطره‌انگیز را برای مشتریان خود به ارمغان آورد. ارائه خدمات پس از فروش با هدف جلب رضایت مشتریان از دیگر اهداف جامینه به شمار می‌آید.

اطلاعات تماس:

دفتر مرکزی : تهران ، میدان هفت تیر ، ابتدای مفتح شمالی ، کوچه نظامی ، پلاک 24 طبقه سوم
فروشگاه هفت تیر : تهران ، میدان هفت تیر ، ابتدای خیابان بهار شیراز ، پلاک 203 تلفن : 88345088

کد پستی : 1575613616 تلفن : 88345117 فکس : 88345085


برای ورود به وب سایت و فروشگاه انلاین جامینه اینجا کلیک کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1206
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir