دیپلماسی مردم با مردم:پیشران دیپلماسی بنیادینِ کشور بزرگ در سالهای اولیۀ چین جدید، وظیفۀ مبرم دیپلماسی، جلب درک و حمایت بیشتر کشورها و مردم آنها بود. با توجه به شرایط، رئیس مائو تسه تونگ، نخست وزیر ژو انلای و دیگر بنیانگذاران جمهوری خلق تصمیم گرفتند که در جبهۀ دیپلماتیک، باید بر مردم تمرکز کنیم، با مردم کار کنیم و به آنها امیدوار باشیم.
دیپلماسی مردم با مردم:پیشران دیپلماسی بنیادینِ کشور بزرگ در سالهای اولیۀ چین جدید، وظیفۀ مبرم دیپلماسی، جلب درک و حمایت بیشتر کشورها و مردم آنها بود. با توجه به شرایط، رئیس مائو تسه تونگ، نخست وزیر ژو انلای و دیگر بنیانگذاران جمهوری خلق تصمیم گرفتند که در جبهۀ دیپلماتیک، باید بر مردم تمرکز کنیم، با مردم کار کنیم و به آنها امیدوار باشیم.
در سالهای اخیر روند روبه رشدی در بهرهبرداری از مفاهیم برندسازی ملی ایجاد شده است. تمرکز اصلی آن تلاشها بر ایجاد تمایز و جذابیت در کلاس جهانی است که قدرتمند و منحصربهفرد باشد تا برای اهداف مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بهرهبرداری قرار گیرد. این وظیفه را از وظایف مدرن دولتها در قرن بیست و یکم میدانند که بهدلایل مختلف در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.