حکمرانی
شفافیت از جمله مباحثی است که وابستگی بسیار زیادی به فناوری و رشد تکنولوژی دارد. به‌گونه‌ای که مصادیق این مفهوم با تغییرات فناوری دچار تغییر می‌شوند. به همین دلیل برای فهم دقیق شفافیت نیاز است تا آشنایی اولیه‌ای با فناوری‌های روز دنیا داشته باشید.
استفاده درست از داده ها تنها یک مساله فنی نیست. یعنی علاوه بر اینکه مهم است از چه الگوریتم، ابزار و فرآیندی برای حل مساله استفاده می کنید، نکات کیفی و نرم سازمان از قبیل اینکه چه کسی روی داده ها کنترل و نظارت دارد؟ این افراد به چه کسانی گزارش می دهند؟ و چه طور تصمیم می گیرند که روی چه مسائلی کار کنند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین حصول اطمینان از اتخاذ تصمیمات درست و مناسب برای مدیریت داده ها و استفاده ازآنها در جهت راهبردهای سازمانی در گروِ اجرای یک برنامه مؤثرِ «حکمرانی داده‌ها» است.
دیپلماسی فرهنگی با «حکمرانی اسلامی مطلوب» نسبتی مستقیم دارد، زیرا با اشاعه فرهنگ و صنایع فرهنگ محور و با گسترش تعاملات و مراودات با کشورهای مختلف، زمینه ساز و کاتالیزور رونق اقتصادی می شود.
پروژه آسیب شناسی تسهیلات اشتغالزایی در کشور از مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه مرکز طراحی حکمرانی نرم و هوشمند فطن در تاریخ 17 دی 1402 در پنل اشتغال، تعاون و رفاه توسط آقای امیر مهدی زاده ارائه شد.
پروژه تاریخ حکمرانی نرم ایران از مرکز طراحی حکمرانی نرم و هوشمند فطن، پژوهشکده مطالعات فناوری در تاریخ 21 آذر 1402 در پنل مبانی حکمرانی توسط آقای نیما عرب حسینی ارائه شد.
یکی از چالش هایی که در نظام حکمرانی کشور می توان مطرح کرد، پرداختن به این مسئله است که اساساً مختصات حکمرانی در کشور چیست و چگونه باید وضعیت حکمرانی در کشور را پایش و ارزیابی نمود؟ درواقع در نظام های حکمرانی و توسعه ای در جهان مجموعه هایی با عنوان مراکز رتبه بندی، ارزیابی و تعالی حکمرانی یا حکومت داری به ارزیابی وضعیت دولت ها و حکومت ها پرداخته و وضعیت حکمرانی را مورد پایش مستمر قرار می دهند و براساس ایجاد فضای رقابتی زمینه را برای حرکت مستمر جوامع و دولت ها از وضع موجود به وضع مطلوب رقم می زنند. بر این اساس پرداختن به موضوع حکمرانی در سطح کلان و ایجاد سیستم پایش و ارزیابی حکمرانی در کشور بسیار حائز اهمیت بوده و مجلس شورای اسلامی می تواند نقش مؤثری در کنشگری فضای حکمرانی کشور در این عرصه ایفا کند.
مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، خلاصه سیاستی انجمن بین­ المللی منابع آب (IWRA) را با هدف ارائه توصیه­ های علمی و تحلیلی -کیفی برای سیاست­گذاران در رابطه با اصول OECD در حکمرانی آب، از سیاست تا اجرا را منتشر کرده است. در انتهای این مجموعه درس ­آموخته هایی برای ایران ارائه شده است.
در گزارش «بسته سیاست‌های توصیه‌ای حکمرانی پیشرفت دولت چهاردهم» که به همت چند تن از پژوهشگران توسعه ملی تدوین شده، مجموعه توصیه‌های منطبق بر حکمرانی پیشرفت به دولت چهاردهم ارائه شده است.

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir