گفتمان غالب در یک کشور میتواند به شدت بر روابط آن با کشورهای دیگر تأثیر بگذارد. وقتی گفتمان رسمی یا عمومی یک کشور بر ارزشها، هنجارها و رویکردهای مثبت نسبت به همکاری و دیپلماسی تأکید کند، میتواند به تقویت روابط دوستانه و همکاریهای اقتصادی و فرهنگی منجر شود
بررسی مطالعات حوزه برند ملی، نشان از پژوهشهای محدود در شناخت و بررسی تصاویر ذهنی منفی از برند ملی کشورهای صادرکننده دارد.
هدف تحقیق حاضر واکاوی الگوهای ذهنی خبرگان در خصوص مشکلات برند ملی ورزش کشور بود.
امروزه در محیط بینالمللی «برند ملی» اهرم مورد نیاز دولتهاست تا جایگاه خود را در عرصۀ جهانی بهبود بخشیده و مستحکم نمایند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹، جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال تقویت روابط خود با کشورهای مسلمان بوده است. اندونزی، به عنوان بزرگترین کشور مسلمان جهان از نظر جمعیت، جایگاه مهمی در سیاست خارجی ایران داشته و همواره بهعنوان یکی از شرکای استراتژیک جمهوری اسلامی در زمینههای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مطرح بوده است.
. تصویرسازی منفی از ایران، مناسبات تجاری حداقلی و شناخت اندک مردمان دو منطقه از یکدیگر و ضعف های دیپلماسی رسمی، ضرورت و اهمیت تقویت دیپلماسی عمومی ایران در آمریکای لاتین را دو چندان می کند.
محمد معتقد است ظرفیت های کم نظیری در ایران وجود دارد که به دلیل عدم شناخت تولیدکنندگان محتوای رسانه ای در داخل کشور به صورت مناسب به دست مخاطبان جهانی نمی رسد. برای مثال صبحانه ایرانی!
بنیاد راه یاب (Pathfindr) و اندیشکده حاکمیت و سیاست (GPTT) ایران به طور مشترک وبیناری را در مورد روابط ایران و سریلانکا برگزار کردند
رسانهها در شکلدهی به تصورات عمومی درباره مسائل ملی و بینالمللی نقش اساسی ایفا می کنند. این فرآیند به ویژه از طریق فرآیند فریمینگ یا قاب بندی صورت می گیرد. این تحقیق به تحلیل تصویری که دو روزنامه انگلیسیزبان در پاکستان، یعنی «دیلی داون» و «دی نیوز»، از ایران به تصویر کشیدهاند، پرداخته است. هدف اصلی این تحقیق بررسی این موضوع است که رسانههای مکتوب پاکستان چه تصویری از ایران ارائه میدهند و آیا این تصاویر مثبت، منفی، یا خنثی است و اینکه آیا رویکرد «خبرنگاری صلح» در این پوشش خبری به کار رفته است یا خیر؟
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.