برندهای تجاری نه تنها به عنوان یک ابزار قدرتمند اقتصادی برای توسعه کشورها، بلکه به عنوان یک ابزار سیاسی نیز شناخته میشوند. امروزه پرچم برندهای معتبر کشورهای توسعهیافته در کشورهایی که حتی در آن کنسولگری ندارند، برافراشته میشود. ایلان ماسک با رئیسجمهور ترکیه و بیل گیتس با رئیسجمهور چین ملاقات میکنند. سوال اساسی این است که برندهای معتبر ایرانی در کجای مناسبات تجاری جهانی قرار دارند؟ این برندها چه چالشهایی برای جذب سرمایههای خارجی دارند و چه نقشی در مگِاپروژههای صادراتی ایفا میکنند؟ در قسمت دیگری از برنامه «شوالیههای سرمایهگذاری» که به همت دکتر مهدی کریمی تفرشی، معاون سازمان سرمایهگذاری ایرانیان خارج از کشور ترتیب داده شده است، مهندس محمدرضا مودودی، رئیس کمیته ملی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی به طرح و بررسی این پرسشها پرداخته است.
این واژه نامه عبارات مهم حوزه کسب و کار استارت آپی در زمینه های طراحی، برنامه ریزی، راه اندازی و مدیریت را بیان می دارد.