دیپلماسی نروژیِ «نبرد در میدان صلح»

ریزکشور نروژ، در دیپلماسی صلح نامبردار شده و بر خلاف نظریه‌های سنتِی روابط بین ‌الملل (توجه به سخت‌افزارِ قدرت و اهمیت‌یافتنِ کشورها/قدرت‌های بزرگ) توانسته است با تمرکز بر قدرت نرم نهفته در مزیت‌های نسبی، برندی فراملی و تصویری ارزشمند از یک میانجی قابل احترام در منازعات داخلی و بین‌المللی خلق کند.
دیپلماسی نروژیِ «نبرد در میدان صلح»
1403/08/03 - 21:08
تاریخ و ساعت خبر:
215
کد خبر:
برند ملی - شهرت جهانی و برندِ فراملیِ نروژ، چهره‌ای از یک کشور کوچک آفریده ‌که نظریه‌های جاافتاده‌ی روابط بین ‌الملل را به چالش کشانده است. پرسش نوشتار، شهرت نروژ در دیپلماسی صلح است. زین‌سبب، نگارندگان با بهره‌گیری از چارچوب نظریِ برندسازی ملی، کوشش کردند تا نشان دهند که چگونه نروژ (با وجود موقعیتِ حاشیه‌ای و منابعِ کم) توانسته است در درگیری‌های بین‌ المللی، از کشور خود، چهره‌ای پذیرفتنی و هوادارِ صلح (صُلح‌سازی/صُلح‌بانی) نشان دهد؛ کاری که بسیاری از کشورهای بزرگ با منابعِ فراوان، نتوانسته‌اند. به‌نظر می‌رسد برند فراملی نروژ در دیپلماسی صلح دستامدِ تمرکز بر مزیت‌های فرهنگیِ نهفته در ساختارِ دولت‌ملتِ نروژ بوده است. یافته‌های نوشتار نشان می‌دهد که نهادسازی، حمایت‌های قانونی/مالی از صلح‌سازی/صلح‌بانی، میانجیگری در منازعات داخلی و بین ‌المللی متعدد و ادبیات غنی صلح نروژی، تاییدکننده‌ی انگاره‌ی پژوهش است.

از اینجا مطالعه و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/215
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir