برندسازی ملی ایران در فضای مجازی
چگونه سیل به فرصتی برای نزدیکی ملت ها تبدیل شد؟
اعضای این کمپین، در معرفی هدف خود کلیپی از یک دختر خردسال در پلدختر لرستان به اسم یاس منتشر کردند که می گوید: «آب اسباب بازی هایم را برده»، فیلم یاس در شبکه های اجتماعی به دست بچه های این کشورها که در سالیان اخیر وضعیت ناپایداری را تجربه کردند رسید و آنها که بارها اسباب بازی هایشان را در بمباران ها از دست داده اند، در قالب ویدئو و عکس ده ها پیام همدردی برای یاس فرستاده اند.
1403/07/16 - 11:27
تاریخ و ساعت خبر:
18
کد خبر:
برند ملی - در راستای خط خبری ممتد و روزانه سیاه نمایی علیه ایران، همزمان با وقوع سیل بی سابقه اخیر در بخش های وسیعی از کشور، حجم زیادی از محتواهای تخریبی و شایعات توسط جریان های ضدایرانی در سطح رسانه های اجتماعی منطقه و جهان منتشر شد. در یک تصمیم جمعی برای اقدام مشترک، گروهی از فعالان شبکه های اجتماعی و روزنامه نگارها در کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه، تونس، یمن و عراق با هدف ارائه تصویر واقعی، نشر اخبار صحیح از این اتفاق و در کنار آن جمع آوری و ارسال کمک های نقدی برای سیل زدگان، خرید و ارسال اسباب بازی برای حداقل هزار نفر از کودکان مناطق آسیب دیده را با کمپین AhlAlwafaCampaign@ و هشتگ #لنرسم_بسمه: به معنی «لبخند بکاریم» در کشورهای خود و فضای شبکه های اجتماعی آغاز کردند.
اعضای این کمپین، در معرفی هدف خود کلیپی از یک دختر خردسال در پلدختر لرستان به اسم یاس منتشر کردند که می گوید: «آب اسباب بازی هایم را برده»، فیلم یاس در شبکه های اجتماعی به دست بچه های این کشورها که در سالیان اخیر وضعیت ناپایداری را تجربه کردند رسید و آنها که بارها اسباب بازی هایشان را در بمباران ها از دست داده اند، در قالب ویدئو و عکس ده ها پیام همدردی برای یاس فرستاده اند.
خانم ویدا ورده، سخنگوی کمپین می گوید: «آنها که سال هاست طعم سختی را به عنوان کودک کشیده اند، بیشتر از هرکسی با یاس همدردی می کنند و می خواهند با هدیه های کوچک ولی ارزشمند خود بر چهره یاس ها لبخند بکارند...»
وی ادامه می دهد: «در اولین فراخوان فعالان شبکه های اجتماعی در شهر محاصره شده غزه در فلسطین گرد هم آمدند و این پویش رسما آغاز شد و در مرحله بعدی فراخوان های مجازی برای جمع آوری کمک و همچنین شرکت در اجتماعات همبستگی در روزهای آتی در این کشورها برگزار می شود. شماری از چهره های شناخته شده رسانه ای و فعالان اجتماعی و فرهنگی نیز ویدئوهایی را در حمایت از این حرکت در صفحات خود به اشتراک گذاشته اند و دیگر کاربران را به پیوستن به این کمپین دعوت کرده اند. قرار است این کمک ها و هدایا از طریق مرکز مردم نهاد عدالت برای صلح که پیش از این حرکت های بشر دوستانه ای را با کمک شهروندان ایرانی در کشورهای تحت ظلم، اشغال و جنگ منطقه انجام داده بود، در مناطق سیل زده توزیع شود.»
همچنین همبستگی اجتماعی و روحیه ملی گرایی ایرانی ها در کمک رسانی به مناطق آسیب دیده در سطح رسانه های دیگر کشورها بازتاب مناسبی در شبکه های اجتماعی پیدا کرد. صفحات مجازی برگزارکنندگان این کمپین فیلم ها و تصاویری از کمک ها و حضور نیروهای داوطلب مردمی در مناطق سیل زده را انتشار دادند. همزمانی تروریستی خواندن سپاه از سوی دولت ترامپ با تصاویر کمک نیروهای سپاه و بسیج به مردم سیل زده بازتاب خوبی در حوزه عمومی مجازی پیدا کرد و دستمایه تمسخر او شد. یکی از کاربران ذیل تصاویر نوشت: در این گونه حوادث فرهنگ و تمدن و قدرت ملتی مثل ایران و تمایز آن با کشورهای تازه به دوران رسیده مشخص می شود. یکی دیگر از کاربران در پستی با تصاویر کمک رسانی مردمی شعری سرود و نوشت: در افق؛ درخشش گل زعفران (نماد ایران) را می بینیم و به همین دلیل اینجا چون درخت زیتون (نماد کشورهای حوزه شام) پایدار خواهیم ماند. دیگری با اشاره به تصاویر نیروهای موسوم به جهادی وهابی و مقایسه آن با نیروهای جهادی مردمی در ایران که در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند، نوشت: اسلام واقعی را اینجا ببینید.
بازگشت به ابتدای صفحه
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 145
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم