معرفی بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین
هم اکنون بخش فارسی، در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و ...، حدود سه میلیون نفر دنبال کننده دارد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، تولید مشترک برنامۀ رادیویی «مروارید شرق« توسط بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین و «شبکۀ رادیویی فرهنگ» صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تبدیل به پل جدیدی برای آشنایی بیشتر دو ملت چین و ایران شد.
1403/11/21 - 13:04
تاریخ و ساعت خبر:
1713
کد خبر:
برند ملی - بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین، در پانزدهم اکتبر سال ۱۹۵۷ به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و به عنوان اولین رادیوی زبان خارجی چین برای کشورهای منطقۀ غرب آسیا، توجه شنوندگان در ایران و دیگر کشورهای فارسی زبان را به خود جلب کرد. بخش فارسی در پی گسترش تولیدات خود، اکنون از مرحلۀ تهیۀ برنامه های رادیویی، به یک تولیدکنندۀ محصولات متنوع رسانهای تبدیل شده که از میان آنها می توان به وبسایت «سی جی تی ان آنلاین» (https://persian.cgtn.com) اشاره کرد که پنجره ای برای آشنایی مردم ایران با چین به شمار میرود. این بخش، همچنین تلاش می کند تا در صفحات خود در شبکه های اجتماعی چین، از جمله «ویچت» و همچنین اپلیکشن «یانگ شیپین»، ایران واقعی را به مردم چین معرفی نماید. هم اکنون بخش فارسی، در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و ...، حدود سه میلیون نفر دنبال کننده دارد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، تولید مشترک برنامۀ رادیویی «مروارید شرق« توسط بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین و «شبکۀ رادیویی فرهنگ» صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تبدیل به پل جدیدی برای آشنایی بیشتر دو ملت چین و ایران شد.
معرفی بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین
در سال های اخیر، بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین، همکاریهای متنوعی با رسانه های ایرانی داشته است که از آن میان، میتوان به تولید مشترک برنامه های مستند همراه با شبکههای مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. مستند «بازگشت به جادۀ ابریشم» در سال ۲۰۱۳ و مجموعه ویدئوهای »ایرانیان مقیم چین» ازجمله این برنامه ها هستند که در جریان سفر آقای شی جین پینگ، رئیس جمهور خلق چین به ایران در سال ۲۰۱۶ در شبکه های مختلف تلویزیون ایران پخش شدند.
خبرنگاران بخش فارسی، بارها در مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نظرها و مواضع چین در زمینۀ مسائل داخلی چین و سایر مسائل جهانی مورد توجه دو کشور را تشریح کرده اند.
تلاشهای مداوم مدیران و کارکنان بخش فارسی تا امروز، همواره در جهت کاهش فاصله و افزایش آشنایی بین مردم دو کشور چین و ایران بوده و توانسته است پلی از جنس رسانه را در تاریخ تبادلات دوستانۀ دو کشور ایجاد کند. گروه رسانه ای چین (CMG) یک گروه رسانه ای بین المللی جامع جمهوری خلق چین است و دارای 51 کانال تلویزیونی و 22 فرکانس رادیویی داخلی و حدود 200 ایستگاه در خارج از کشور است و هر روز به 80 زبان، برنامه پخش میکند.

بازگشت به ابتدای صفحه
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 1191
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم
مستند قدرت بینش (Power of Vision)
1403/08/24 - 20:21 _ تعداد بازدید: 1182
ژول آرتور بارکر، نويسنده و آيندهپژوه مشهور، مدير انديشکده Infinity ـ يک کانون تفکر شناختهشده در سطح بينالمللي ـ است. از سال 1974 تا کنون، ژول بارکر، در نشريات مختلفي قلم زده و براي بيش از يک ميليون نفر در سرتاسر دنيا سخنراني کرده است.
بیشتر بدانیم
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 1095
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 1062
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم