دیپلماسی در دنیای quora
سرمایهگذاری بر روی کنجکاوی بشر یک ایده هوشمندانه است که منجر به خلق Quora در سال 2009 شد. این وبسایت توسط دو تن از کارکنان سابق فیسبوک Charlie Cheever و Adam D’Angelo راهاندازی شد و حال بنا بر گزارش این سایت بیش از 300 میلیون کاربر به 9 زبان در آن به فعالیت میپردازند
1403/09/04 - 11:23
تاریخ و ساعت خبر:
1442
کد خبر:
برند ملی - کورا یک شبکه اجتماعی پرسش و پاسخ است که کاربران میتوانند در قالب گفتگو به بحث و تبادلنظر با یکدیگر در حوزههای مختلف علمی فناوری، سیاسی، فرهنگی و ... بپردازند. همچنین این سایت این امکان را فراهم نموده که هر یک از کاربران بتوانند سؤالات را ویرایش و حتی به دیگر کاربران اجازه پیشنهاد اصلاح و ویرایش پاسخهایشان را بدهند.
این سایت را میتوان یکی از بهترین محیطهای شبکهای برای تولید و انتشار محتوا دانست. با توجه به اینکه کاربران بایستی با نام حقیقی در آن عضو شوند، از نام های مستعار و بدین واسطه ترولهای مجازی که به اهانت و فحاشی میپردازند خبری نیست. لذا به دلیل نوع کاربران، بحثها مبنایی و درعینحال چالشی است. پاسخهای مخالف به دلیل در اقلیت بودن حذف نمیشوند و کاربران میتوانند در مورد پاسخها امتیاز دهند.
هرچند کاربران این سایت در مقایسه با توییتر و فیسبوک تعداد کمتری است، اما حضور کاربران کیفی و دیده شدن محتوای انتشاریافته آن در موتورهای جستجو میتواند به مرجع مناسبی برای موضوعات و کلیدواژهها تبدیل شود. امری که برنامهریزی منسجم برای آن در دیگر شبکههای اجتماعی به دلیل نوع ساختار این شبکهها امکان کمتری دارد.
همچنین کورا سعی کرده است برای ارتقای کیفی محتوا، امتیازدهی و رقابت را وارد سامانه کند. مثلاً به کاربری که پاسخی باکیفیت داده است، اعتبار تعلق میگیرد. کاربران با این اعتبارها میتوانند شخصاً از یک متخصصین حوزه تخصصی سؤال بپرسند و پاسخ خود را پیگیری کنند.
در فقر تولید محتوای مناسب در مورد ایران در حوزههای مختلف، این سایت ظرفیت و فرصتهای مناسبی را در مورد پاسخگویی به ابهامات و برندسازی ملی برای کشور نسبت به دیگر رسانههای مجازی فراهم آورده است.
بهعنوان نمونه در یک تاپیک با موضوع آیا ایران برای سفر امن است؟ عمده پاسخدهندگان از امنیت سفر به ایران و تجربه کمنظیر خود گفتهاند.
در حوزه سیاسی، سوالات متعددی از سوی کاربران در مورد ماهیت نظام سیاسی، نحوه انتخابات و مشارکت سیاسی در ایران، دلایل فعالیت ایران در زمینه دانش هستهای و فضایی، سیاست خارجی ایران و ... سوال شده است.
در حوزه فرهنگی نیز سوالات زیادی در مورد میراث ادبی فرهنگی ایران، سینما و موسیقی ایرانی به بحث گذاشتهشده است؛ و ...
• سیاستمداران زیادی در این سایت عضو هستند. برای مثال باراک اوباما رییس جمهور سابق ایالاتمتحده، جاستین ترود و نخستوزیر کانادا و ...، در این سایت عضویت دارند و به پرسشهای کاربران نیز در گفتوگوها پاسخ دادهاند. پیشنهاد میشود سیاستمداران ایرانی بخصوص دیپلماتها در این سایت عضو شوند و در حوزههای مربوطه خود به پاسخگویی پرداخته و با ایجاد پرسشهای خلاقانه به جریان سازی در راستای دیپلماسی عمومی بپردازند.
• این سایت ظرفیتهای مناسبی را برای اساتید، متخصصین و دانشجویان کشور برای ارتباطگیری باهم رشتههای خود در دیگر کشورها فراهم آورده است. پیشنهاد میشود گروههای مختلف دانشجویی بخصوص در حوزههای مرتبط با فلسفه و دین، مدیریت، علوم سیاسی، جامعهشناسی، ارتباطات و رسانه در این شبکه عضو شده و ضمن تولید محتوای مناسب در مورد ایران، با دیگر کاربران به بحث و گفتوگو، دانشافزایی و شبکهسازی بپردازند.
بازگشت به ابتدای صفحه
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 589
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 283
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 273
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 259
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم