پرسون پرسون خوانی سفیر کره جنوبی و چند نکته !

شهرام احمدی پژوهشگر و مجری تبلیغات و برندینگ درخصوص ویدئوی منتشر شده از سوی سفیر کره جنوبی در تهران و استراتژی برندملی این کشور نکاتی را در صفحه شخصی خود نوشته است.
پرسون پرسون خوانی سفیر کره جنوبی و چند نکته !
1403/09/03 - 12:36
تاریخ و ساعت خبر:
1420
کد خبر:
برند ملی - همین یکی دو هفته پیش بود که ویدئویی از هنرنمایی «کیم جون پیو» سفیر کره جنوبی در اینستاگرام منتشر شد که در سالگرد روابط دو کشور، یک قطعه فولکلور را همراه با گروه ارکستر ایرانی اجرا کرد و خواند. چنانکه سایت‌های خبری نوشته‌اند، او به فارسی مسلط است وعلاقه‌ی زیادی به فرهنگ ما دارد و پیش از مسئولیتش در ایران، چندین سال در تاجیکستان و ازبکستان کار کرده است.

۲) یکی دو سال برگردیم به عقب و ماجرای بلوکه شدن آن هفت میلیارد دلار مشهور در کره جنوبی را به یاد بیاوریم که تا مدت‌ها، هر بار شایعه‌ آزاد شدن‌اش، بازار دلار تهران را به‌هم می‌ریخت، تا جایی که در تریبون‌های رسمی کشور بحث از تحریم کالاهای کره‌ای بود و توقیف کشتی‌های آنها در خلیج فارس و اینکه گروکشی کره‌ای‌ها نباید بی‌پاسخ بماند.

۳) در ۱۵سال گذشته به یاد بیاوریم موج سریال‌هایی مثل جومونگ، امپراطور دریا و غیره را، وایرال شدن امثال گنگم‌استایل‌ و کی‌پاپ و ...که هر کدام بخشی از فرهنگ این کشور را انعکاس می‌داد.

۴) کره جنوبی در سال (۲۰۰۹) سیزدهمین اقتصاد قدرتمند جهان محسوب می‌شد اما برند ملی این کشور رتبه سی‌ونهم بود. این شکاف نشان می‌داد که جاذبه‌ی فرهنگی و تصویر کالاهای صادراتی آنها در جهان مطلوب نیست و به همین دلیل، شورای برند ملی (PCNB) تاسیس شد و ارتقای برند کُره در بالاترین سطح حاکمیت در دستور کار قرار گرفت.

۵) بخش‌هایی از چشم‌انداز برند ملی کره جنوبی را عینا نقل می‌کنم: تبدیل شدن به کشوری قابل اعتماد؛ موقر با ارزش‌های محوری تشریک مساعی؛ ملاحظه، احترام، ارتباط و اتحاد
“A reliable and dignified Korea and core values of sharing, Consideration, Respect, Communication and Unity.

۶) برند کره جنوبی از ۲۰۰۹ به بعد بر چهار هدف اصلی متمرکز شد: افزایش نقش‌آفرینی در جهان؛ معرفی فرهنگ سنتی با تصویری از پیشرفت؛ بهبود محبوبیت و شهرت کشور؛ یکپارچگی و ارتقای عزت ملی

۷) در وهله اول، برنامه داشتن برای برند ملی یک کشور و مهم‌تر، کیفیت اجرا است که مشخص می‌کند دستگاه دیپلماسی‌اش چه کسی را در چه زمانی به کجا به عنوان سفیر بفرستد، رسانه‌اش چه چیزی را با چه هدفی تولید و کجا پخش کند، تکلیف هنرمندش چیست و خلاصه چطور ایده‌ی حکمرانی برندمحور برای مردمان یک سرزمین قدرت و اعتبار می‌آورد.

همینطور که ویديوی جناب سفیر پخش می‌شود، پرسون‌پرسون.. یواش‌یواش..
بد نیست نگاهی به اطرافمان بیندازیم که چطور انواع محصولات کره‌ای در خانه‌ها و خیابان‌هامان جا خوش کرده‌اند و به خصوص در ۱۵سال اخیر، برند ملی کره جنوبی به کجای جهان رسید و ایران عزیز ما کجا




لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1420
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
معرفی برند با کیفیت ایرانی: پوشاک ماکسیم
1403/08/07 - 13:34 _ تعداد بازدید: 1238
ماکسیم با شعار نسل امروز و فردا برنامه فروش و برندینگ خود را مدیریت کرده و گاهی اوقات در طول سال با اعمال تخفیف، حراج و کاهش قیمت بسیاری از برندپوشان را به سمت فروشگاه های خود جذب می کند. برند ماکسیم به دلیل به روز بودن و مطابق مد نگه داشتن محصولات خود همواره دارای مشتری بوده و مشتریان قدیمی خود را راضی نگه داشته است. در این مقاله با نگاهی به تاریخچه این برند، به معرفی محصولات پرداخته و ویژگی های آن را بیان می کنیم.
بیشتر بدانیم
مستند قدرت بینش (Power of Vision)
1403/08/24 - 20:21 _ تعداد بازدید: 1207
ژول آرتور بارکر، نويسنده و آينده‌پژوه مشهور، مدير انديشکده Infinity ـ يک کانون تفکر شناخته‌شده در سطح بين‌المللي ـ است. از سال 1974 تا کنون، ژول بارکر، در نشريات مختلفي قلم زده و براي بيش از يک ميليون نفر در سرتاسر دنيا سخن‌راني کرده است.
بیشتر بدانیم
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 1101
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 1074
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
طراحی و اجرا: صبا نت مهر

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir