تفکر ناب مبتنی بر DMAIC برای برندسازی
اگر هر فردی که به مدیریت یا مسئولیتی در کشور می رسید یک دوره تفکر ناب می دید و بجای پیشبرد امور با آزمون خطا (رویکرد شکست خورده ۸۰ درصد از مدیران سیاسی؛ اقتصادی؛ فرهنگی... کشور) با ذره بین فرایند مدیریت کیفیت DMAIC مسائل را شناسایی و حل مسئله می کرد بسیاری از سازمان های ما بهبود عملکرد چشم گیری داشتند.
1403/08/14 - 11:53
تاریخ و ساعت خبر:
1302
کد خبر:
برند ملی - در ادامه، بطور مختصر به رئوس کلی فرآیند DMAIC برای برندسازی برندهای متنوع ذیل چتر برند ملی بصورت کلی اشاره می کنیم:
1. Define
- تعریف هدف: در این مرحله، هدف اصلی برندسازی تعریف میشود. این هدف باید شامل اهداف کوتاه و بلندمدت، نقش و جایگاه در بازار و خصوصیات منحصربهفرد برند است.
- تعریف مخاطبان: شناسایی دقیق مخاطبان همچون مشتریان، رقبا، سهامداران، کارکنان و جامعه عمومی.
2. Measure
- جمعآوری دادهها: جمعآوری دادههای لازم برای تحليل وضعيت فعلي برند از طریق تحقیقات بازار، نظرسنجیها، مصاحبهها و تحليل دادههای موجود به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف برند ملی در بازار.
3. Analyze
- شناسایی عوامل کلیدی موفقیت: در این مرحله، عوامل کلیدی موفقیت برندسازی شناسایی و اولويت بندی ميشود.
این عوامل شامل استراتژی، نگارش پيام، طراحي لوگو و پکیجینگ، بازاريابي و فروش و خدمات پس از فروش ... است.
- تجزيه و تحليل رقبا: بررسي رقبا به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان
4. Improve
- طراحي استراتژي: در این مرحله، استراتژي برندسازی مبتنی بر یافته ها با استفاده از ابزارهای تفکر ناب طراحی و اجرا میشود.
5. Control
در این مرحله، تلاشهای صورت گرفته در مراحل قبلی (Define، Measure، Analyze و Improve) باید تثبیت شده و نتایج به دست آمده باید پایدار شوند.
در این فعالیت، شاخصهای عملکرد کلیدی (KPIs) برای برند ملی تعیین میشوند. این شاخصها باید قابل اندازهگیری، قابل تحقق و قابل پایش باشند. همچنین، استانداردهای عملکرد نیز تعیین میشوند. و در صورت نیاز اقدامات تصحیحی انجام میشود.
در پست های آتی هر کدام از این مراحل را با مثال های کاربردی بررسی خواهیم کرد.
بازگشت به ابتدای صفحه
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 589
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 283
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 273
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 259
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم