تفکر ناب مبتنی بر DMAIC برای برندسازی

اگر هر فردی که به مدیریت یا مسئولیتی در کشور می رسید یک‌ دوره تفکر ناب می دید و بجای پیشبرد امور با آزمون خطا (رویکرد شکست خورده ۸۰ درصد از مدیران سیاسی؛ اقتصادی؛ فرهنگی... کشور) با ذره بین فرایند مدیریت کیفیت DMAIC مسائل را شناسایی و حل مسئله می کرد بسیاری از سازمان های ما بهبود عملکرد چشم گیری داشتند.
تفکر ناب مبتنی بر DMAIC برای برندسازی
1403/08/14 - 11:53
تاریخ و ساعت خبر:
1302
کد خبر:
برند ملی - در ادامه، بطور مختصر به رئوس کلی فرآیند DMAIC برای برندسازی برندهای متنوع ذیل چتر برند ملی بصورت کلی اشاره می کنیم:

1. Define

- تعریف هدف: در این مرحله، هدف اصلی برندسازی تعریف می‌شود. این هدف باید شامل اهداف کوتاه و بلندمدت، نقش و جایگاه در بازار و خصوصیات منحصربه‌فرد برند است.

- تعریف مخاطبان: شناسایی دقیق مخاطبان همچون مشتریان، رقبا، سهام‌داران، کارکنان و جامعه عمومی.

2. Measure

- جمع‌آوری داده‌ها: جمع‌آوری داده‌های لازم برای تحليل وضعيت فعلي برند از طریق تحقیقات بازار، نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌ها و تحليل داده‌های موجود به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف برند ملی در بازار.

3. Analyze

- شناسایی عوامل کلیدی موفقیت: در این مرحله، عوامل کلیدی موفقیت برندسازی شناسایی و اولويت بندی مي‌شود.

این عوامل شامل استراتژی، نگارش پيام، طراحي لوگو و پکیجینگ، بازاريابي و فروش و خدمات پس از فروش ... است.

- تجزيه و تحليل رقبا: بررسي رقبا به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان

4. Improve

- طراحي استراتژي: در این مرحله، استراتژي برندسازی مبتنی بر یافته ها با استفاده از ابزارهای تفکر ناب طراحی و اجرا می‌شود.


5. Control

در این مرحله، تلاش‌های صورت گرفته در مراحل قبلی (Define، Measure، Analyze و Improve) باید تثبیت شده و نتایج به دست آمده باید پایدار شوند.

در این فعالیت، شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPIs) برای برند ملی تعیین می‌شوند. این شاخص‌ها باید قابل اندازه‌گیری، قابل تحقق و قابل پایش باشند. همچنین، استانداردهای عملکرد نیز تعیین می‌شوند. و در صورت نیاز اقدامات تصحیحی انجام می‌شود.

در پست های آتی هر کدام از این مراحل را با مثال های کاربردی بررسی خواهیم کرد.

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1302
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 589
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 283
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 273
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 259
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir