کاستاریکا اولین کشور در جهان است که از هوش مصنوعی برای ایجاد برند ملی خود استفاده می کند.
برند ملی - ده سال پس از راه اندازی
esencialcostarica، این برند ملی با به کارگیری یکی از ارزش های خود، نوآوری، ابتکار عمل را برای تعریف استراتژی خود برای دهه آینده به عهده گرفت و به اولین برند ملی در جهان تبدیل شد که از هوش مصنوعی برای تعریف سال 2035 خود استفاده کرده است.
همراه با Bloom Consulting، یک شرکت بینالمللی متخصص در برندسازی ملی، کاستاریکا از چهار بلوک اطلاعات ضروری برای توسعه استراتژی 2035 استفاده کرد:
الف) مطالعات قبلی در مورد درک Nation Brand به عنوان هویت دیجیتال و رتبهبندی؛
ب) اسناد استراتژیک در مورد کاستاریکا، مانند طرح های کربن زدایی؛
ج) گزارش های جهانی در مورد روندهای آینده، به عنوان مثال. Sitra Megatrends 2023، OECD Economic Outlook، Global Trends 2030 و بیش از 10 گزارش دیگر؛
د) و همچنین مصاحبه با ذینفعان ملی از بخشهای مختلف دولتی و خصوصی برای آشنایی با درک آنها از کشور امروز و نحوه درک آنها از کاستاریکا در 10 سال آینده.
به منظور تبدیل شدن به اولین کشور در سطح جهان که از هوش مصنوعی در توسعه یک استراتژی استفاده می کند، esencialcostarica و شرکت مشاور بلوم سه بلوک اول اطلاعات را وارد یک پلت فرم هوش مصنوعی کردند تا به صورت عمیق پردازش و تجزیه و تحلیل شوند. این فناوری نه تنها امکان شناسایی و ارزیابی ادراکات کنونی در مورد کاستاریکا را فراهم کرد، بلکه بینش های کلیدی در مورد روندهای نوظهور و احساسات عمومی مرتبط با این کشور در رسانه های بین المللی نیز ارائه کرد.
این سیستم همچنین پیشبینیهایی درباره پوشش رسانهای احتمالی در آینده ایجاد کرد و به پیشبینی زمینههای فرصت برای ارتقای تصویر و حضور کاستاریکا در بازارهای استراتژیک جهانی و همچنین تصمیمگیری آگاهانهتر کمک کرد و امکان تنظیم استراتژیهای ارتباطی برای به حداکثر رساندن موارد مثبت را برای تاثیر بر مخاطب بین المللی فراهم کرد.
به دنبال آن یک جلسه کاری با ذینفعان و نهادهای تشکیل دهنده حاکمیت برند ملی برگزار شد و پروژههای اولویتدار که بیشترین پوشش رسانهای را با توجه به عناصر مدل طبقهبندی ادراکات از برند ملی و تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی، به عنوان تمرکز استراتژی کاستاریکا ارائه شد : تغییرات آب و هوا و حفظ محیط زیست.
یکی از پنج ارزش esencialcostarica نوآوری است. بنابراین ما به دنبال استفاده از آن برای ایجاد استراتژی 2035 با استفاده از هوش مصنوعی هستیم و از نتایج بسیار راضی هستیم. آدریانا آکوستا، مدیر esencialcostarica، تأیید کرد که این نقشه راه ما را به ایجاد موقعیت کاستاریکا به عنوان رهبر جهانی در پایداری و مبارزه با تغییرات آب و هوایی هدایت می کند.
استفاده از هوش مصنوعی مزایایی را در توسعه این استراتژی نشان داد که برخی از آنها عبارت بودند از:
کارایی: با اجازه دادن به حجم زیادی از داده ها برای پردازش از منابع مختلف، که تجزیه و تحلیل کامل را تضمین می کند.
دیدگاه عمیق: هوش مصنوعی تشخیص الگوهای ظریف و همبستگیهای درون دادهها را قادر میسازد و بینش عمیقتری در مورد پویایی ادراکات ارائه میدهد.
تحلیل آینده نگر: از طریق هوش مصنوعی، روندهای آینده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و امکان مدلسازی سناریوها بر اساس متغیرهای متعدد، با دیدی آگاهانه و کامل را فراهم کرد.
مدلهای پیشبینیکننده: که امکان مدلسازی رفتار آینده بر اساس روندهای جهانی را فراهم میکند و پیشبینیهای دقیقتری در مورد روند رسانههای آینده به دست میآورد.
خوزه فیلیپه تورس، مدیر جهانی برندسازی ملی و مکان در شرکت مشاور بلوم می گوید: «این واقعیت که کاستاریکا اولین کشوری است که استراتژی برند ملی را با استفاده از هوش مصنوعی توسعه داده است، نشان میدهد که چقدر پیشرفته است و چگونه در برندسازی ملی پیشرو است. .
استراتژی 2035 esencialcostarica در پایان سال 2023 با هدف ایجاد پیام های قدرتمند با تمرکز بر تغییرات آب و هوا و پایداری از طریق مفهوم هوش طبیعی ایجاد شد. تا به امروز، برند ملی کاستاریکا اقداماتی را برای تقویت تصویر کاستاریکا به عنوان بیانگر نوآوری و دانش در مورد تغییرات آب و هوا و حفظ محیط زیست در مجامع مختلف ملی و بینالمللی اجرا کرده است.
همچنین با همکاری بخش خصوصی کاستاریکا در مجموعهای از کارگاهها برای معرفی پایداری و مبارزه با تغییرات آب و هوایی در شرکتها همکاری میکند، در حالی که برنامه صدور مجوز برند ملی را با این روایت جدید همسو میکند. علاوه بر این، کمپین های دیجیتال و جلسات آموزشی مختلف برای استعدادهای محلی، به ویژه جوانان، در مورد موضوعات استراتژی در حال انجام است.
در پایان آدریانا آکوستا در پایان بیان می کند: کاستاریکا در حال حاضر موقعیت خوبی در تغییرات آب و هوایی و حفظ محیط زیست دارد، به همین دلیل است که با استراتژی 2035 - و به لطف سناریوهای آینده که با کمک هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شده است - ما در تلاش هستیم تا از آنچه این کشور در طول دهه ها ساخته است با اقدامات خاص سرمایه گذاری کند. این امر به ارتقای وجهه بین المللی آن کمک می کند و اجرای تاکتیک هایی را ترویج می کند که رهبری کاستاریکا را در این موضوعات تقویت می کند.»
منبع