طرحی برای دورکاری: آموزه هایی برگرفته از چین

چین به عنوان مرکز چند مورد از بزرگترین شرکت­های دنیا، آموزه­ هایی را در اختیار کسانی قرار می­دهد که به تازگی تغییر شرایط به دورکاری را پذیرفته ­اند.
طرحی برای دورکاری: آموزه هایی برگرفته از چین
1403/08/06 - 16:02
تاریخ و ساعت خبر:
1196
کد خبر:
برند ملی - شرکت­های سراسر جهان از علی ­بابا گرفته تا پینگ ­آن، گوگل و فورد، در تلاش برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید-19 به کارکنان خود اعلام کرده ­اند به کار از خانه بپردازند. دورکاری در چنین مقیاس و وسعتی امری بی­ سابقه بوده و اثر ماندگاری را روی شیوه زندگی و کار مردم تا سال­ها بعد بر جای خواهد گذاشت. چین که اولین تأثیرات این همه­ گیری جهانی را متحمل شد، از اولین کشورهایی بود که در این زمینه وارد عمل شد. به عنوان مرکز چند مورد از بزرگترین شرکت­های دنیا، این کشور آموزه­ هایی را در اختیار کسانی قرار می ­دهد که به تازگی تغییر شرایط به دورکاری را پذیرفته­ اند.

روند کار کردن از خانه در چین به دنبال بحران کووید-19 به شدت اوج گرفته است. چرا که شرکت­ها به کارکنان خود اعلام کرده اند که در خانه بمانند. تا آخر تعطیلات سال نوی چینی قریب به 200 میلیون نفر به دورکاری پرداخته اند. هرچند این تدبیر مزایایی را در بر دارد (مانند جلوگیری از رفت ­و­ آمدهای طولانیِ درون­شهری)، اما برای بسیاری از کارکنان و شرکت­ها چالش برانگیز بوده است. یکی از کارمندان یک شرکت اینترنتی به شوخی گفته بود که ساعات کاری او از «996» به «007» تغییر کرده ­اند، یعنی روال 9 صبح تا 9 شب و 6 روز در هفته، به کار تمام­ مدت (یا 24 ساعته) تبدیل شده است. از جنبه شخصی، کارکنان در امر مدیریت آموزش خانگی کودکان از طریق ویدئوکنفرانس، همزمان با هماهنگ کردن کارها با همکاران خود از راه دور، با مشکل مواجه شده ­اند. در سطح شرکتی، بسیاری از پرسنل متوجه شدند که بهره ­وری اگر به­درستی مدیریت نشود، سریعاً دچار افت می­شود.

این مقاله موارد ذیل را گرد هم آورده و ارائه می­ نماید: تجربیات ما در زمینه کمک به مراجعین­ برای مدیریت دورکاری؛ تحلیل­های درون شرکتی؛ و رهنمود­های حاصل از گفت­ وگو با آن دسته از مدیران اجرایی در چین که به این شرایط واکنش نشان داده و با چالش­های موجود مقابله کردند.

دورکاری در صورتی که به درستی انجام پذیرد، می­تواند بهره ­وری و روحیه کارکنان را تقویت نماید؛ اما اگر به طرز نامطلوبی انجام گیرد، می ­تواند باعث ناکارآمدی شود، به روابط کاری آسیب وارد کند، و انگیزه کارکنان را کاهش دهد. در ادامه هشت آموزه برگرفته از چین ارائه می­ گردد که می­توان آنها را بسته به شرایط در سراسر جهان به کار گرفت.

از اینجا مطالعه و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1196
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
جایگاه ایران در شاخص های جهانی برندملی
1403/07/29 - 08:56 _ تعداد بازدید: 154
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبه‌بندی کشورها توسط آن اعلام می‌شود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
بیشتر بدانیم
هم آفرینی تصویر ایران آینده
1403/05/25 - 15:35 _ تعداد بازدید: 151
فیلم کامل سلسله نشستهای هم آفرینی تصویر ایران آینده منتشر شد.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 147
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران
1403/07/16 - 10:14 _ تعداد بازدید: 146
دیپلمات ها باید بتوانند با شناخت فرهنگ های بومی به ارائه یک تصویر درست از کشور خود در شبکه های مجازی بپردازند و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند. پر رنگ کردن اشتراکات فرهنگی، بیان فرصت ها برای همکاری های علمی، فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری از جمله مواردی است که دیپلمات ها می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir