گزارش صنعت خودروی ایران؛ فصل سوم 2021 مشتمل بر پیش بینی های 10 ساله تا 20

جدیدترین گزارش مؤسسه فیچ سلوشنز با عنوان "گزارش صنعت خودروی ایران، فصل سوم 2021، مشتمل بر پیش­بینی­های 10 ساله تا 2030" به بررسی وضعیت این صنعت در ایران پرداخته و با استفاده از پیش ­بینی­ های مربوط به روندهای ساختاری تولید و فروش و نیز با چشم ­اندازی مثبت از احیای توافق هسته­ ای میان ایران و آمریکا، روندهای اصلی صنعت را برای یک دوره 10 ساله تا سال 2030 پیش­ بینی نموده است.
گزارش صنعت خودروی ایران؛ فصل سوم 2021 مشتمل بر پیش بینی های 10 ساله تا 20
1403/08/06 - 15:29
تاریخ و ساعت خبر:
1190
کد خبر:
برند ملی - برخی از مهم­ترین نکات مطرح شده در این گزارش عبارت است از:

علی­رغم کاهش 22.6 درصدی مجموع فروش خودرو و 13.1 درصدی تولید کل خودرو‌ها طی سال 2020، با افزایش احتمال توافق هسته‌ای جدید در سال 2021، پیش ­بینی می­شود که فروش و سودآوری خودروسازان از سال 2022 افزایش یابد.
اگرچه در پرتو روابط حساس با ایالات متحده، نهایی نشدن نتیجه مذاکرات و ریسک بازار جهانی نفت، هنوز عدم قطعیت‌های زیادی در مورد چشم‌انداز صنایع خودروسازی وجود دارد، اما برآورد می­ شود در سال 2021، میزان تولید خودرو 19.1 درصد و میزان فروش خودرو در کشور 13.3 درصد افزایش یابد.
در حوزه خودروهای سواری، با هدف­ گذاری افزایش کیفیت خودروهای داخلی و نیز احیای هزینه­ های مصرف­ کنندگان به دنبال پیشرفت مذاکرات هسته ­ای، پیش‌بینی می ­شود که در سال 2021 میزان تولید خودروی سواری 19.5 درصد و میزان فروش این خودروها 13 درصد افزایش یابد.
در حوزه خودروهای تجاری، به دلیل خوش­ بینی موجود در مورد احیای توافق هسته­ ای و ازسرگیری رشد اقتصادی، پیش ­بینی می ­شود میزان فروش خودروهای تجاری در سال 2021، با 18.5 درصد افزایش، رشد خود را از سر گیرد.
ایران در شاخص ریسک به بازده تولید خودرو، با کسب امتیاز 46.2 در بین چهار کشور منطقه، رتبه اول و در بین پنجاه و هفت کشور جهان، رتبه 35 را کسب نموده است. همچنین در شاخص ریسک به بازده فروش خودرو، با امتیاز 45.5 در میان 17 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، رتبه 8 و در بین 125 کشور جهان رتبه 74 را به خود اختصاص می ­دهد.
دو خودروساز بزرگ ایرانی، ایران خودرو و سایپا، در طول چند ماه گذشته با کاهش تولید 14.6 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل، متحمل ضرر شده ­اند. با این­حال هر دو این شرکت­ها تلاش می­ کنند تا بتوانند گستره فعالیت­های خود را افزایش داده و راهکارهایی برای افزایش سودآوری در زمان تحریم تمهید ببینند. تلاش برای تولید قطعات مورد نیاز در داخل، هدف قرار دادن بازارهای خارجی، زمینه ­سازی برای تولید و فروش در خارج از کشور و برنامه­ ریزی برای توسعه و راه‌اندازی خودرو‌های برقی و هیبریدی، از جمله این تمهیدات است.

از اینجا مشاهده و دانلود کنید

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/1190
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پر بازدیدترین ها
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 658
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 642
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
مربیان ورزشی سفیران برند ملی
1403/07/16 - 09:44 _ تعداد بازدید: 331
بخشی از موفقیت های امروز تکواندو در ایران مدیون شین جال کانگ پایه گذار آن در ایران است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 320
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir