برندسازی ملی ایران در فضای مجازی

نگاهی به رفتارشناسی کاربران مسلمان شبکه های اجتماعی در ماه رمضان

رمضان در همه شئون سبک زندگی مسلمانان تاثیر می گذارد. و جالب است بدانیم کاربران بیش از ایام دیگر سال وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. (۳۷٪ بیش از روزهای عادی سال) برای مثال در رمضان ۲۰۱۶ بحث و گفت و گو و محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی ۸۸٪ نسبت به سال ٢٠١۵ رشد داشته است.
نگاهی به رفتارشناسی کاربران مسلمان شبکه های اجتماعی در ماه رمضان
1403/05/25 - 14:06
تاریخ و ساعت خبر:
22
کد خبر:
برند ملی - ماه رمضان بزرگترین رویداد مذهبی جمعی در جهان است. جذابیت ارزشهای انسانی از قبیل اصلاح رفتارهای شخصی، محبت به یکدیگر، کمک وهمدلی با فقرا... این ماه را به یک رویداد قابل احترام برای همه انسانها با عقاید متفاوت تبدیل کرده است.

رمضان در همه شئون سبک زندگی مسلمانان تاثیر می گذارد. و جالب است بدانیم کاربران بیش از ایام دیگر سال وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. (۳۷٪ بیش از روزهای عادی سال) برای مثال در رمضان ۲۰۱۶ بحث و گفت و گو و محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی ۸۸٪ نسبت به سال ٢٠١۵ رشد داشته است.

همچنین بنابر آمار ۴۲٪ محتوا توسط کاربران جوان بین ۲۵ تا ۳۴ سال به اشتراک گذاشته می شود.

با اعلام یوتیوب؛ لایک دهی کاربران ۵.۴ برابر، اشتراک گذاری محتوا ۲.۲ برابر و نظردهی برای پست ها ۴ برابر می شود.

فیسبوک گزارش داده که در سال ۲۰۱۸، ۲۸۰میلیون کاربر مسلمان ۳میلیارد پست مرتبط را با هشتگ هایی مانند #رمضان #رمضان_کریم #RAMADAN #RAMADAN_KAREEM و #Eid به اشتراک گذاشته اند.

جالب توجه است که استفاده از فیسبوک در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در ساعت ۳ بامداد با ۱۵۲میلیون پست به اوج خود رسیده است. پس از آن دو ساعت منتهی به افطار بالاترین آمار ثبت شده اشتراک گذاری محتوا را دارد.

✨ در توییتر نیز هشتگ های مرتبط با ماه رمضان بالاترین ترند این شبکه اجتماعی را به خود اختصاص می دهند.

📿 تحقیقات نشان می‌دهد هزینه های تبلیغات متنوع در قالب های دینی، تجاری و حتی سیاسی در کشورهای اسلامی در ماه رمضان نسبت به ایام دیگر سال به طور متوسط ۲۰٪ افزایش پیدا می‌کند.

🎁 در هفته پایانی رمضان نیز بیشترین محتوای تولیدی کاربران درمورد آمادگی برای عید فطر و خرید هدایا است.

لینک کوتاه: http://irbrand.ir/22
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
پر بازدیدترین ها
مستند کافا اسپورت از حضور اسماعیل کارتال در ایران و پرسپولیس
1403/12/13 - 01:40 _ تعداد بازدید: 1002
رسانه معروف ترکیه ای کافا اسپورت مستندی از یک روز کاری اسماعیل کارتال مربی جدید و سردار دورسون ستاره ترکیه ای جدید تیم پرسپولیس منتشر کرده است.
بیشتر بدانیم
مستند قدرت بینش (Power of Vision)
1403/08/24 - 20:21 _ تعداد بازدید: 876
ژول آرتور بارکر، نويسنده و آينده‌پژوه مشهور، مدير انديشکده Infinity ـ يک کانون تفکر شناخته‌شده در سطح بين‌المللي ـ است. از سال 1974 تا کنون، ژول بارکر، در نشريات مختلفي قلم زده و براي بيش از يک ميليون نفر در سرتاسر دنيا سخن‌راني کرده است.
بیشتر بدانیم
معرفی بزرگترین مگا پروژه های عمرانی ایران در سال 2024
1403/08/04 - 22:59 _ تعداد بازدید: 861
کانال Civil Mentors در یوتیوب به معرفی مگاپروژه های عمرانی ایران پرداخته است.
بیشتر بدانیم
چرا شکست دادن ایران غیرممکن است…
1403/08/23 - 15:36 _ تعداد بازدید: 849
کانال پرمخاطب We love Africa در یوتیوب با این تیتر نوشت: در سال 2024، ایران با یکی از شدیدترین ترکیبات تهدیدهای خارجی در تاریخ معاصر مواجه است: حملات هوایی مستقیم اسرائیل به زیرساخت های نظامی این کشور، تحریم های اقتصادی بی امان غرب، حملات سایبری، و تهدید دائمی درگیری های منطقه ای. با این حال، ایران همیشه دوام می آورد.
بیشتر بدانیم
تازه های سایت
تبلیغات

راهکارهای برند سازی ملی ایران

ارتباط با ما

بزرگراه ...، خیابان ب.....، پلاک ... واحد ...

021-12345678

info@irbrand.ir