بر اساس گزارش City Nation Place و Bloom Consulting، برندسازی مکان می تواند به کشورها و شهرها کمک کند تا میلیاردها دلار سرمایه جذب کنند.
|آبان 1403
ورود شرکت مشاوره بلوم به همکاری با برندسازی ملی و مکانی در عربستان سعودی، تحت رهبری ایمان المطیری، نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در تلاش های برندسازی شهر و برندسازی مکان در این کشور است.
|آبان 1403
رواندا در کنار کمپین های متعدد برای تبلیغ برند ملی خود، به ورزش به عنوان وسیله ای برای تبلیغ روی آورده است. این کشور پس از همکاری با تیم های معروف ورزشی برای تبلیغات مقاصد گردشگری خود تصمیم به میزبانی مسابقات بزرگ بین المللی گرفته است.
|آبان 1403
در دوران گذار سیاسی، مانند دوران یک دولت موقت، هویت یک کشور اغلب زیر سوال می رود. چگونه یک ملت می تواند در میان عدم قطعیت خود را مثبت به جهان نشان دهد؟ بنگلادش، تحت رهبری دولت موقت دکتر محمد یونس، با چنین چالشی مواجه است. استراتژی های برندسازی ملی برای پیش بینی ثبات، دعوت از سرمایه گذاری خارجی و تضمین اعتماد جهانی در این دوره ها ضروری است. با این حال، به همان اندازه مهم است که تصویری مثبت و آیندهنگر از بنگلادش، کشوری باثبات و پر از پتانسیل و فرصت ارائه دهیم.
|آبان 1403
عوامل متعددی بر شکل گیری تصویر از ایران در این گردشگران موثر می باشد که شامل عوامل سیاسی، تبلیغات، نگرش به مقصد، جو حاکم، زیرساخت ها، فرهنگ و تاریخ و... بوده است.
|آبان 1403
ارامنه بهعنوان یکی از مهمترین اقلیتهای مذهبی در ایران، همواره نقش بسزایی در توسعه فرهنگی، اقتصادی، و هنری این کشور داشتهاند. از زمان مهاجرت ارامنه به ایران، بهویژه در دوره صفویه، این همزیستی در قالب تعاملات فرهنگی و معماری مشترک، از جمله در کلیساهای ارامنه و مساجد اسلامی، نمود پیدا کرده است. معماری مذهبی مانند کلیسای سنت استپانوس، کلیسای وانک، تادئوس و مساجدی مانند مسجد شیخ لطفالله نمونههایی از این تأثیرات متقابل هستند که نشاندهنده تبادل فرهنگی میان این دو جامعه است. مقاله ضمن بررسی تاریخی تحلیلی زندگی ارامنه در شهرهای مختلف ایران، به شباهتهای معماری مذهبی، روابط اجتماعی و اقتصادی، و نمادهای همزیستی مسالمتآمیز میان ارامنه و مسلمانان در ایران پرداخته و اهمیت این همزیستی را در تاریخ ایران مورد تأکید قرار میدهد.
|آبان 1403
هر ساله ارزیابی «ارزش ویژه برند ملی» کشورها توسط چند نهاد و سازمان انجام و رتبهبندی کشورها توسط آن اعلام میشود. این گزارش به معرفی این رتبه بندی ها و جایگاه ایران در آن می پردازد.
|مهر 1403
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹، جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال تقویت روابط خود با کشورهای مسلمان بوده است. اندونزی، به عنوان بزرگترین کشور مسلمان جهان از نظر جمعیت، جایگاه مهمی در سیاست خارجی ایران داشته و همواره بهعنوان یکی از شرکای استراتژیک جمهوری اسلامی در زمینههای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مطرح بوده است.
|شهریور 1403
گسترش کامل بریکس مهمترین نقطه عطف است که پس از آن گروه خود را در یک انشعاب جاده یافت که یا کیفیت همکاری را در ترکیب جدید حفظ و تقویت خواهد کرد و به یک نهاد اصیل حکمرانی جهانی و محرکی برای تشکیل نظم جهانی عادلانهتر تبدیل میشود، یا مسیر تبدیل شدن به باشگاهی سست را در پیش خواهد گرفت، شرکت در آن اعتبار دارد، اما اعضایش را به هیچ چیز ملزم نمیکند.
|مهر 1403
دیپلماسی عمومی یکی از ارکان مهم برای تقویت روابط و افزایش نفوذ در کشورها با استفاده از ایجاد روابط خارج از چارچوبها و پروتکلهای رسمی و با اقشار مختلف جامعه است. در این زمینه برخی از کشورهای غربی و غیر غربی در عراق توجه به سزایی به این امر دارند و برنامههای قابل توجهی را در این باره راهانداختهاند. از جمله این سفیران “فوتوشی ماتسوموتو” سفیر فعلی ژاپن در این کشور است.
|شهریور 1403
بر این اساس، یک رئیس جمهوری مورد احترام و محبوب در داخل و خارج از مرزهای سیاسی یک کشور، میتواند وجهه جهانی کشور و ملت خود را ارتقا دهد و آن را برای گردشگران، سرمایهگذاران یا شرکای بینالمللی جذابتر کند و در مقابل، یک رئیس جمهوری با برند شخصی ضعیف، میتواند به وجهه ملی آن کشور آسیب رسانده و باعث کاهش اعتبار و جذابیت کشور در عرصههای بینالمللی شود.
|مرداد 1403
طراحی لباس کاروان ایران در المپیک صدای همه را در آورد
|مهر 1403